What is F A K T U R A?

Na powitanie marca króciutka uśmiechnięta historyjka.

Kraków jest tak bardzo bliski mojemu sercu, że mogę po prostu uśmiechać się do różnych zdarzeń, które mi się tam przytrafiały. A miałem śmieszną historię, w kasie biletów na Dworcu Głównym kolei podczas Euro 2012 kiedy to dotrarłem do Krakowa wieczornym lotem z Madrytu tuż po El Camino i dojechałem na Kraków Główny z lotniska.

Pewien sympatyczny Irlandczyk próbował zamienić swój bilet zakupiony przez Internet na inną rezerwację do Poznania i zupełnie nie mógł się dogadać z panią w okienku, która już była cała w potach próbująć wytłumaczyć Irlandzykowi 'gdzie jest Pana faktura?' ... a Irlandczyk spanikowany wielokrotnie powtarzał 'but what is F A K T U R A??? '. Los skierował mnie do tego okienka i spróbowałem mu pomóc.  Pani mi mówi, że bez faktury nie da rady ale w końcu uśmiechając się do niej i mówiąc jej, jak ona ciężko pracuje i pod wielką presją i że wspaniale sobie daje radę jakoś ją udobruchałem i powiedziała: ' no dobrze zrobię tym razem wyjątek bez faktury ale tylko ten jeden raz'. Po czym z rozmachem podobiła kilka stemplów na wydruku z Internetu i ręcznie napisała zmianę rezerwacji. A Irlandczyk mnie potem wyściskał ze szczęścia i powiedział, że Polska jest wspaniała!





Komentarze

  1. https://www.youtube.com/watch?v=ZFsxfucBmcs moja ulubiona piosenka o Krakowie:)

    i jeszcze to https://www.youtube.com/watch?v=8ZOp-oBe5_A choć Maria Peszek pisała to o Warszawie, dla mnie ta piosenka jest o "moim mieście" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. utrafiłaś w dziesiątkę :^) .. piosenka Myslovitza jest i moją ulubioną .. ma niesmowicie nostalgiczną atmosferę .. a filmik jest super (zabawna jest migawka z faciem drzemiącym na ławce na Plantach .. ja też tak miałem nie raz ) .. .a obok na Tubie jest link do Brackiej Turnaua ... jeszcze jedna moja ulubiona piosenka :^)

      https://www.youtube.com/watch?v=tbig-ZS5hfU

      Usuń
    2. .. a piosenka Mari .. super ... smyczki w tle dają atmosferę ... wiem, że to chyba nie ma sensu ale rytm przypomina mi troszkę dawne piosenki Kory

      Usuń
  2. Bracką również uwielbiam! Trudno kogoś bardziej krakowskiego niż Turnau, no może jeszcze Andrzej Sikorowski;) hmm dawno nie słuchałam Pod Budą, chyba muszę nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Andrzej w formie jak z przed lat .. ostatnio słuchałem 'Lekcji Religii' z płyty artystów dla Polskiej Akcji Humanitarnej 'Uwaga, uwaga' .... na tej płytce wielu ulubionych i Turnau, Możdżer, Dorota, AMJ, Stanisław, Sebastian, Kuba ...

      Usuń
  3. Jakie ładne miasto ;)
    Fajnie, że pomogłeś Irlandczykowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irlandczyk był bardzo fajny mówił z typowym Dublińskim akcentem .. a to fajne miasto to moje marzenie .. zazdroszczę :^)

      Usuń
  4. Miło popatrzeć na te zdjęcia, w końcu ostatnie 8 lat tam spędziłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę :^) .. i kultury i histori i bliskości w nasze piękne góry
      ciągnie mnie tam chociaż parę razy w roku i marzę by tam powrócić na stałe .. jeszcze nie teraz

      Usuń
  5. A jednak gdy Pani w okienku chce, to możne :) Kraków - moje najpiękniejsze 5 lat studiów :)Mam straszne zaległości w czytaniu postów przez ten mój komputer :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak pani w okienku może bardzo dużo .. ale czasem trzeba znależć sposób by jej pomóc :^) ...za każdym razem jak jestem w Krakowie to mam taki lekki zawrót głowy .. tyle histori i kultury wokół :^)

      Usuń
  6. ale się uśmiałam! what is faktura ;) powiem ci Piotr, że kiedyś miałam trochę podobną sytuację na malutkim lotnisku w szczecinie, gdzie przyleciałam z Bristolu. Starsza para sympatycznych Anglików podeszła do kantoru wymienić funty. Pracowała tam starsza Pani, wyglądała na zmęczoną i jednocześnie bardzo zestresowaną... Anglicy dawali je funty, a ona rozkładała ręce i co rusz im powtarzała: "ja nie rozumiem" to szybciej to wolniej, jakby Anglicy wiedzieli o co jej chodzi. W końcu podeszłam to tej biednej Pani, wytłumaczyłam jej co oni chcą i jakoś wspólnie wybraliśmy z tej sytuacji... Pani tej już więcej w tym kantorku nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz