Vermeer z Leonardo i ciacho Rafaela ..

Od lat jestem wielbicielem obrazów Jana Vermeera z Delft. Bardzo ucieszyłem się kiedy doczytalem, że w National Gallery of Art w Waszyngtonie jest kilka jego dzieł. Obrazy Vermeera są niewielkich rozmiarów a on sam nie namalował ich dużo w swoim życiu. Ale każdy z nich jest jak cudnie utkana światłem i cieniem tkanina. Temat jego obrazów to często postacie uchwycone w momencie ich codziennych czynności – czy to nalewanie mleka, czy to czytanie lub pisanie listu, czy może studiowanie mapy.  Każdy szczegół i przedmiot mają swoje nieprzypadkowe miejsce na planie obrazu. Często w tle widać reprodukcje innych dzieł sztuki. Na płótnach Vermeera panuje niepowtarzalny element skupienia i intymności....




No tak fajnie, że jest Vermeer ale gdzie jest Leonardo i ciacho Rafaela ?? ....:^) ... Zapraszam Was na miłe strony Klubu Polki na Obczyżnie (tutaj)  do notki z cyklu 'Świat Kulturalnie'....

Komentarze

  1. A jaka z Ciebie Polka na obczyźnie :)))
    Ciacho zupełnie nie w moim typie. Nic mi nie przyspiesza ;)
    Ale obrazy Vermeera piękne
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Vermeer to geniusz intymnego piękna

      :^) hahaha .. zdecydowanie bardzo zaniżam średnią gracji w Klubie Polki na Obczyźnie ;^)

      ... no ciacho jak ciacho jedni lubią tiramsu inni serniczek inni tort owocowy :^))
      pozdrawiam barzdo ciepło :^))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. jak fajnie, że jest więcej :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  3. Nie znam jego twórczości, ale po tej małej próbce widzę, że warto się zapoznać z jego dziełami. Pozdrawiam ciepło Piotrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Iza i bardzo ciepło pozdrawiam Ciebie :^)

      Usuń
  4. Kobieta z wagą! Wybrać Boga czy diabła? Coś niecoś jeszcze pamiętam z tej symboliki obrazu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie wiedziałem o tej symbolice wagi .. a to ciekawe .. na pewno coś w tym jest choć prawdę mówiąc wolę chyba samą intymność obrazu :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Niemalże jak fotografia. Czy dzisiaj ktoś potrafiłby namalować taki obraz, który coś do nas mówi, ma własną duszę...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za wizytę .. tak doprawdy te te obrazy mówią do duszy :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. Też uwielbiam Vermeera. Światło i cień w roli głównej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za odwiedziny Gosiu
      a Vermeer to z Twoich obecnych stron .. na pewno masz okazję oglądać jego dzieła
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. omawiałam ten obraz na historii sztuki.. podoba mi się alegoria z wagą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie wiedziałem o wadze ale teraz poczytałem
      bardzo dziekuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz