Zieleń



Rozmyślam coraz częściej
od pewnego wieczoru,
że chyba moje szczęście
jest zielonego koloru.

Więc niech ta zieleń we mnie rośnie
i niech mnie zewsząd otoczy
drapieżnie, zachłannie, miłośnie —
zieleń, jak twoje oczy.

Niech mi będzie życie
oceanicznym dnem,
gdzie pływają morskie straszydła
o włosach z wodorostów
— zielone! zielone niesamowicie! —
i gdzie wszystko jest snem.

Przeczytaj tę bajkę, nim uśniesz,
jeśli chcesz.
Szczęście? —
to co dzień dostać jeden uśmiech
i zwrócić jeden wiersz.

Szczęście - Władysław Broniewski


Komentarze

  1. ja też myślę, że moje szczęście jest zielonego koloru.
    zielenie się dziś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Zielona Natko .. bardzo mi miło, że odwiedziłaś mnie i że właśnie znalazłaś ten wiersz.
      Jest on tak bardzo bliski memu sercu otrzymałem go od kogoś bardzo specjalnego kto odwiedził mnie w mym życiu i dotknął jak nigdy przedtem :^)

      życzę Ci wiele szcześćia i zielności .. słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  2. lubię dotknięcia, która dotykają pamięci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak pięknie to ujęłaś :^) .. tak to dotknięcie trwa we mnie choć już jest wspomnieniem tylko :^) .. Dziękuję Zielona Natko, że to powróciłaś :^) .. Twoje słowa czy na Twym blogu czy w komentarzach są niezwykle poetyczne .. no a Twe zdjęcia to już czysta poezja :^) .. czy piszesz może poza blogiem też? :^)
      przesyłam wiele słońca i rozjaśnionej zieloności

      Usuń
    2. powiem filuternie, a jednocześnie prosto z mostu:
      niezwykle uroczy z Ciebie komplemenciarz ;)

      nie ustawaj w tym
      bo komplementy mają coś w sobie z majowego deszczu - ludzie dzięki komplementom wzrastają

      odpowiadając zaś na Twoje pytanie:
      - a i owszem pisuję też poza blogiem... dajmy tu na przykład list z gorącą prośbą do sprzedawców sakw rowerowych, co by wysłali mi towar przesyłką kurierską, bo pilnie chcę wyruszyć w drogę, w siną dal ;))

      czyli, jak widzisz
      słowa upycham tylko do bloga i wirtualnych kopert
      i nigdzie więcej

      ale kto, wie
      może Twój komplement będzie ziarnem
      z którego wykiełkuje
      kontur myśli
      szkic działania
      :)

      Usuń
    3. Zielona Natko fajnie, że jesteś :^) i jak zawsze jesteś niebanalnie :^) ..
      podoba mi się bardzo Twoje filuterne i prosto z mostu :^) .. nie wiem czy taki jestem ..być może nie wiem co to znaczy być komplemenciarzem :^) .. spontanicznie piszę po prostu od serca .. w notkach i w komentarzach .. jeśli coś mnie fascynuje lub zachwyca mówię to .. jeśli nie to nie mówię nic :^) chyba, że to jest sprawa ważna a wtedy potrafię zaryczeć :^)

      bardzo lubię majowy deszczyk i zapach soczystej zieleni jaki mu często towarzyszy
      wspomniałem o tym majowym deszczu kiedy go doświadczyłem w tym roku
      http://peregrino-pl.blogspot.com/2013/05/caa-zielonosc-na-plantach.html

      podoba mi się ten kontur .. czuć w Twoim pisaniu, że pragniesz się dzielić swoim światem i a ja po prostu myślę, że potrafisz to w sposób unikalny ..

      słonecznie pozdrawiam w całej zieloności :^))

      Usuń

Prześlij komentarz