Ten motyl usiadł przy mnie nie ze zwykłego przypadku





Ta wiewiórka puszysta
ma mi nagle coś ludzkiego do powiedzenia.

Ten motyl usiadł przy mnie
nie ze zwykłego przypadku.

Oko ptaka patrzy na mnie
czyimś znajomym okiem.

Ostrzega mnie krzyk drozda
przed zabiciem czasu.

Skąd ja znam to milczenie
które pada z ust sowy?

Grymas zmęczonej lwicy
zza zbyt ludzkich krat.

Psia wolność
jakże ufnie patrząca mi w oczy
całymi narodami.

To wycie wilka. Samobójstwo ćmy.
Pewnie ktoś bliski woła o pomoc.

Ta chwila
zdarza mi się nagle
i tłucze moim sercem
o chłodne powietrze.

Chwila - Ewa Lipska (z tomu „Poezje wybrane”)




Komentarze

  1. U Ciebie wiosna...
    Wzdycham, bo u nas od rana sypie mokrym śniegiem. Ale i do nas kiedyś ona zawita :)
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno już niedługo .. a wtenczas tu w Austin już będzie ukrop :^)) .. wszędzie dobrze gdzie nas nie ma :^))

      Usuń
  2. Ja też wzdycham i doczekać już się nie mogę, choć może nie powinnam bo będę rok starsza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że Pani Wiosna pomimo spóźnienia wynagrodzi tym, że będzie bardzo kwietna .. a wiek to jest sprawa względna .. kalendarz sobie a życie sobie .. życzę Ci wszystkiego dobrego i wiele ciepła .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  3. Piękna prawdziwa wiosna. U nas też jest wiosna kalendarzowa, ale ze śniegiem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki, że wiosenka i w pięknej szacie już niedługo do Ciebie zawita .. pozdrawiam serdecznie :^))

      Usuń

Prześlij komentarz