Wiosenne poranne bieganie - a Springtime morning run

Dzisiaj raniutko jak co tydzień biegałem 'moją' 16 kilometrową pętlę wokół jeziora Lady Bird w centrum Austin. Ale dzisiaj powitała mnie tam wiosenka w swoim wczesnym rozkwicie. Poranek był jeszcze chłodny choć słoneczny a powietrze rześkie i cudowne do biegania - aż czułem, że moje płuca radują się razem ze mną.
Spotkałem na ścieżce setki biegaczek i biegaczy wyraźnie tak jak i ja zachwyconych tym przepięknym porankiem.
Jezioro Lady Bird w centrum Austin ma 11 km długości i jest uformowane przez tamę na rzece a nazwane na cześć byłej Pierwszej Damy, żony prezydenta Lyndona B. Johnsona (który urodził się i wychował o godzinkę jazdy samochodem z Austin a na terenie uniwersytetu w Austin jest teraz jego prezydencka biblioteka). Lady Bird Johnson była niezwykłą kobieta i uczyniła wiele dobra dla ochrony przyrody w Austin i nie tylko. 

Just like every week this morning I went for my 10 mile run around the Lady Bird lake in Austin. But today I was greeted by an early blooming Spring - though sunny the morning air was still cool but felt so good for running. I saw hundreds of runners along the trail and I bet each and every one of them admiring this lovely early Spring morning.



To drzewko przy ścieżce niesamowicie radowało oczy a niebo mu w tym bardzo pomagało.



W drodze powrotnej do domu napotkałem kwitnące wisterie i judaszowiec ('redbud'  - na drugim zdjęciu poniżej).





Komentarze

  1. Widzę, że wiosna w pełni :-) Mam nadzieję, że i ja zobaczę niebawem pierwsze pąki na drzewach..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno już w drodze i będzie trwała dłużej .. tu w Austin tylko kilka tygodni a potem już upały lata :^)

      Usuń
  2. 16-kilometrowa runda? No tak, a ja nadal jestem dumna, ze w podstawowce biegalam 3 kilometry ;)
    A wiosna przepiekna, juz nie moge sie jej u mnie doczekac.
    Pozdrawiam Piotrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nic takiego .. po prostu tylko trochę treningu .. lubię bieganie bo relaksuje mnie .. nie myślę o niczym innym tylko bo dobiec :^)) .. pozdrawiam serdeczne Kasiu i życzę pięknej wiosny tuż tuż

      Usuń
  3. My w Polsce musimy poczekać do maja na taki widok ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale będzie pięknie wtedy .. byłem dokładnie na początku maja 2012 w Polsce i było przpięknie ... a i w tym roku też będę na początku maja i już się cieszę

      Usuń
  4. Zazdroszczę tych przepięknych widoków podczas biegania:) A drzewo to judaszowiec, dowiedziałam się niedawno przy okazji słuchania pewnej pięknej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=P4aedUA9dZM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję!!! i od razu poprawiam opis ...
      Mark klasycznie wspaniały jak od zawsze :^)

      Usuń
  5. Zazdroszczę takich przyjemnych terenów na poranne joggingi :D Tylko się cieszyć, że wiosna powoli rozkwita... na południu Polski też jakby coś się rusza, dziś od baardzo dawna nareszcie słońce świeci na bezchmurnym niebie :):):) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno będzie i u Ciebie :^) .. ale fajnie, że słońce zawitało w pełnej krasie.. rok temu byłem na początku maja w Polsce i było przepięknie .. i w tym roku też jeśli los pozwoli będę na początku maja tuż po El Camino i może będzie równie pięknie jak rok temu .. pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Cóż ja będę pisać :) Zazdroszczę Ci bardzo takich kwitnących drzew, zapachów, wiosny :) Ale się tym co mam czyli drugim dniem pełnym słońca i tym, że już nie ma śladu śniegu :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja będe już niedługo Tobie zazdrościł bo tu w Austin wiosna trwa tylko kilka tygodni a potem już upały aż do października .. upały to takie potężne .. prawie 40 C i spora wilgotność powietrza :^)) .. pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Upały też lubię, tylko może bez tej wilgotności :P :) Postaram się zrewanżować równie wiosennymi fotografiami :)

      Usuń
  7. Piękna wiosna !, ale do nas też przyjdzie :))), musimy jeszcze trochę poczekać. Uwielbiam wisterię i długo bym tam stała, aby ja podziwiać.Pozdrawiam serdecznie i liczę, że będziesz też do mnie zagladać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję .. tak już zaglądałem ... to w Austin wisteria jeż zwiatunem wiosny :^)

      Usuń
  8. Wróciłam, aby Cie poprosić, abyś usunął "weryfikacę obrazkową" przy umieszczniu komentarzy. To nie jest żadne zabezpieczenie, tylko utrudnienie w komentowaniu. Literki i cyfry są czasami mało wyraźne i zajmuje to niepotrzebnie czas i męczy oczy. Myślę, że to wszystkim ułatwi komentowanie u Ciebie. Zrobisz, jak uważasz, to była tylko moja prośba :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak masz rację mnie też to męczy - bardzo dziękuję .. niestety nawet sobie tego nie uświadomiłem bo to było ustawienie domyślne .. powinno być teraz wyłączone

      Usuń
  9. Nie ma weryfikacji :)))
    Jak bedziesz u mnie zostaw czasami "słówko". Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie bardzo dziękuję .. na pewno pozostawię

      Usuń
  10. Wiosna, wiosna, wiosna ach to Ty... Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna trasa do biegania! Na szczęście w Polsce też już powolutku czuć wiosnę, więc niedawno wróciłam do regularnego biegania i idzie mi również nienajgorzej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak trasa jest inspirująca przez położenie nad jeziorem i przez setki biegających .. ja jeszcze bardziej lubię biegać po bezdrożach w lasach po pagórkach i dolinach choć nie raz się nieźle wyłożyłem .. i Tobie życzę miłego wiosennego biegania .. jakie dystanse typowo biegasz? pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję :) To prawda, że bieganie po lesie albo po pagórkach (najlepiej norweskich ;) jest najbardziej przyjemne. Tobie również życzę miłego biegania, pokonywania własnych słabości i kolejnych dystansów :)

      Usuń
    3. bardzo dziękuję .. mam tylko skromne cele w tych różnych dystansach .. po prostu cieszę się przyrodą po drodze i jestem szczęśliwy kiedy dobiegnę do celyu .. czasem nie dobiegam bo coś mnie rozboli i słucham się ciała i kończę wcześniej .. tak jakbym chciał powiedzieć sobie, że przecież mam jeszcze tyle lat więc nie ma pośpiechu ale czy je mam to już nie wiem :^) .. a Norwegia jest tak piękna .. 'pristine' to jest słowo, które mi przychodzi do głowy ale nie mogę znaleźć w tym momencie polskiego odpowiednika :^)

      Usuń
  12. To juz macie taka wiosne?!?! To ja tu bije poklony przed jednym marnym kwiatkiem, a tu taka wiosne widze:) pieknie, powialo mi cieplem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak to w Teksasie poza latem (bez wytchnienia bardzo upalnym) pozostałe pory roku są bardzo zmienne .. dzisiaj przywiało zimniejszy front znad Kanady i jest słonecznie ale chłodniej .. pozdrowienia z Austin

      Usuń
  13. O, kiedy tak i u nas zakwitnie choćby badyl? Słońce wreszcie wyjrzało, ale mało go jeszcze, mało:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam i gratuluje formy. Ja, jak dobiegnę do autobusu to prawie wymagam reanimacji. Chociaż to dziwne, bo uprawiam wiele sportów, ale do biegania to jestem istne antytalencie. Chociaż w takich okolicznościach przyrody to nawet bym podejmowała kolejne próby. Po prostu cudownie. I jeszcze te studia tak niedaleko Wenecji. Pewnie masz niezwykle ciekawe życie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję .. to tylko takie bieganie dla przyjemnośći i zapomnienia stresu ..to nawet nie jest sport bo z nikim się nie ścigam .. forma medytacji raczej .. i tak koniecznie na powietrzu .. nie umiem biegać na ruchomej bieżni .. studia we Friuli Venezia Gulia były wiele lat temu ..prawie jak baśń teraz :^) .. a życie no cóż bywało w nim różnie :^) .. i ja pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Ucięte końcówki w niektórych słowach to wina zawodzącej mnie klawiatury. Z góry przepraszam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie zauważyłem .. oby klawiatura się nie obraziła :^)) nie ma za co :^)

      Usuń
  16. Jakie piękne zdjęcia. Normalnie się rozmarzyłam .:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za wizytę i zapraszam :^)

      Usuń
  17. Jak tu pięknie!!!!!!! :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Julio :^) .. teraz już kwiecie drzew przeminęło ale jest zielono i dają cień i troszkę ochłody dla biegacza :^)
      słonecznie i bardzo ciepło pozdrawiam Cię :^)

      Usuń

Prześlij komentarz