Wiosenne wspomnienia - 24 godziny w Tallinie


Piękne zdjęcie z blogu "podróżować to żyć'  http://kreciklatawiec.blogspot.com/2013/03/migawka.html dało mi inspirację by podzielić się króciutkim wspomnieniem z wiosennego Tallina.
Dotarłem tam promem z Helsinek gdzie byłem w podróży służbowej i miałem tylko 24 godziny na Tallin i też troszkę szczęścia, że spotkał mnie piękny słoneczny dzień.

Tallin zafascynował mnie przepięknym Starym Miastem w dużej mierze średniowiecznym. Najpiękniejszym jego akcentem jest wyniosła, smukła wieża kościoła Świętego Olafa, która przez prawie stulecie w XV wieku  była najwyższą budowlą na świecie. Widać ją daleko z morza.







Komentarze

  1. Bardzo podoba mi się morze pomarańczowych dachów i daszków :):) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale fajnie to zobaczyłaś .. tak rzeczywiście takie 'morze pomarańczowych dachów' . nie pomyślałem to tym wcześniej .. bardzo mi się podoba .. .a tam dalej już skrawek także i 'naszego' Bałtyku ...pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. tak naprawdę jest tak piękne i w sumie niewielkie, że całkiem można je 'przytulić' w ramionach ... bardzo dziękuję za wizytę i pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  3. Tallinn to jedno z miast, którego nigdy nie mam dość (zresztą cała Estonia jest bajeczna). Byłam kilka razy i najbardziej lubię patrzeć właśnie na Miasto Dolne ze wzgórza Toompea.
    Piękne zdjęcia Peregrino!
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Stare Miasto tam jest przepiękne ... niestety poza Tallinnem nic jeszcze nie widziałem w Estonii ... tak to właśnie Toompea :^) ... wiesz wszystko :^) .. bardzo dziękuję za miłe słowa .. niestety większość zdjęć do tej pory to 'przypadki telefonowe' :^) odkąd mój dawny aparat przez moją niefrasobliwość zniknął ... ale jest już jego następca, na którego zbierałem od dawna .. będe musiał go teraz strzec jak oka w głowie .. tego nowego pana Nikona D600 właśnie do mnie dotrał wczoraj :^) .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
    2. :) Och, nie chciałam zabrzmieć arogancko :)Estonię znam, tak się złożyło. Z trzech krajów nadbałtyckich ona najbardziej skradła mi serce. Chyba nie ma zakątka, któryby mi się nie podobał. Mały kraj, ale bardzo ciekawy. Wyspy Hiiumaa i Saaremaa bardzo polecam.
      Nikon D600 :) - świetnie. Na pewno będzie Ci dobrze służył.
      Powodzenia!
      O.

      Usuń
    3. och nie :^) .. nawet bym nie śmiał tak pomyśleć .. po prostu napisałem, że 'wiesz' w bardzo dobrym sensie .. podziwiam wiedzę i znajomość świata .. przepraszam, że to mogło zabrzmieć inaczej.. Estonia oczarowała mnie .. na dodatek nie sposób nie zauważyć, że 'piękniejsza połowa' mieszkańców na pewno jest wśród najpiękniejszych na świecie :^)
      D600 aż mam dreszczyk na myśl o tym, że czeka na mnie po powrocie z tej mojej obecnej podróży służbowej i co on może przede mną otworzyć .. bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie :^))

      Usuń
  4. wspaniały blog fotograficzny, jestem zachwycona zdjęciami, będę tu na pewno zaglądać, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło i bardzo dziękuję i zapraszam zawsze .. jest tu troszkę podróży, poezji, przyrody, ale też i motocykla .. :^)) .. pozdrawiam serdecznie z Austin :^))

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję ... bardzo polecam, jeśli wybieracie się kiedyś do Europy .. można połączyć ze Sztokholmem na wypad .. świetne klimaty (tzn w lecie :^) ) .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  6. Śliczne zdjęcia, kolejny dowód na to że Tallin wart jest zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Stare Miasto jest jednym z najpiękniejszych na świecie .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń

Prześlij komentarz