Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz

Przyszedł dzisiaj raniutko do mnie ten wiersz i zamieszkał ze mną choć na ten jeden dzień....


Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz,
Ale w innym sadzie, w innym lesie -
Może by inaczej zaszumiał nam las
Wydłużony mgłami na bezkresie….

Może innych kwiatów wśród zieleni bruzd
Jęłyby się dłonie dreszczem czynne -
Może by upadły z niedomyślnych ust
Jakieś inne słowa – jakieś inne…

Może by i słońce zniewoliło nas
Do spłynięcia duchem w róż kaskadzie,
Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz,
Ale w innym lesie, w innym sadzie…

Bolesław Leśmian




Komentarze

  1. Piękny wiersz, bardzo lubię Leśmiana :)
    Opatrzony równie pięknymi zdjęciami :)
    Pozdrawiam Piotrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, bardzo dziękuję i pozdrawiam ciepło... ten wiersz bardzo do mnie mówi :^). zdjęcia kwietne są z mojej wyprawy w Pireneje kilka lat temu .. z wejścia na Monte Perdido i wędrówki po przepięknej Dolinie Ordesa .. opiszę tą wyprawę z jakiś czas tutaj jak tylko znajdę dłuższą chwilkę .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  2. Piekne irysy!
    (Bo to irysy?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :^) .. tak to dzikie irysy, które napotkałem podczas wędrówki w Pirenejach i tak bardzo mnie oczarowały .. pozdrawiam serdecznie i życzę dużo ciepła tam nad jeziorem Bodeńskim :^)

      Usuń
  3. Nie znałam! Irysy na tle świerków i szczytów gór... to dla mnie taki niecodzienny widok, tak mi się te kwiaty wydają oswojone, udomowione.
    czara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :^) tak te dzikie irysy są dosłownie na wyciągnięcie ręki od Ciebie .. no może takiej dłuższej nieco ręki .. w Pirenejach, w których wędrowałem po stronie hiszpańskiej a czasem też francuskiej .. tą są moje ulubione góry .. bo w dolinach jest cieplutko są też dużo bardziej dzikie i mniej zajeżdzone niż Alpy .. wioski i miasteczka średniowieczne a i jedzonko tam serwują przednie i niedrogie ..pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
    2. Nie byłam nigdy w Pirenejach. Życie jest krótkie i we Francji głównie odwiedzamy rodzinę lub jeździmy na śluby, a akurat tam jeszcze się nigdy nic nie trafiło. Zgłoszę się do Ciebie w odpowiednim czasie :) Z mojej strony polecam Prealpy - na pewno "niezajeżdżone", a bardzo klimatyczne, z ruinami średniowiecznych zamków senioralnych, lawendą i pięknymi widokami.

      Usuń
    3. Myślę, że Francja jest bardzo rożnorodna i ma tak wiele pięknych rejonów .. kilka razy przemierzyłem ją od Calais do Perpignan kiedy pracowałem w Londynie a odwiedzałem Barcelonę .. Masyw Centraly i dalej wiadukt w Millau są niesamowite ... Alpy są fantastyczne użyłem niewłaściwego słowa miałem na myśli, że po prostu mieszka tam wiele wiecej ludzi niż w Pirenejach .. stąd więcej dróg, kolej, wiosek ale także ośrodków narciarskich ale i tak są niesamowicie piękne choć drogie w podróży ... niestety jeszcze nigdy nie byłem w Prealpach ... moim marzeniem jest Bourgogne bo uwielbiam Pinot Noir a to jest ojczyzna Pinot Noir .. kiedyś może doświadczę ją stopami :^) .. przemierzając El Camino de Santiago z Krakowa do Santiago de Compostela .. to jakieś trzy miesiące wędrówki :^) .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  4. Te zdjęcia mnie zachwycają :) Lubię wiersze Leśmiana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję ..te dzikie irysy mnie zachwyciły kiedy wędrowałem przez Pireneje .. nigdy ich przedtem nie widziałem dziko rosnących .. poezja Leśmiana ma tak niezwykłe obrazy w sobie i pachnie miłością :^)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję .. tak Dolina Ordesa w Pirenejach jest cudowna...pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wizytę :^)

      Usuń
  6. Jakiś czas temu wpadłam na bloga gdzie była opisana Kotlina Ordesa i śliczna miejscowość Torla. Zanotowałam sobie te nazwy i wpisałam na listę miejsc, gdzie bym chciała dotrzeć przed kresem ziemskiej wędrówki:).Teraz niestety nie mogę tego bloga odnaleźć więc czekam na Twoją relację.Weź się w garść Piotrze bo ja czekam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Ordesa jest przepiękna i Torla u jej wrót .. Twoje życzenie spełnione :^) ...proszę napisz czy potrzebujesz więcej informacji praktycznych o tamtej części Pirenejów a chętnie napiszę albo tu na blogu albo na email .. pozdrawiam serdecznie :*)

      Usuń
    2. Będę o Tobie pamiętać jak już sobie podróż w Pireneje zaplanuję :). A Twoje zdjęcia z Ordesy powalają na kolana.

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za miłe słowa .. jest tam po prostu przepięknie :^) .. daj tylko znać a napiszę do Ciebie praktyczne porady pirenejskie :^) .. pozdrawiam serdecznie :^)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szesnastoletni Grzegorz Turnau: http://www.youtube.com/watch?v=1XrHY6ZljH4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wizytę .. niestety youtube akurat zablokował ten utwór w Stanach ..
      albo obok znalazłem .. tą przepiękną interpretację Pana Grzegorza innego wiersza bardzo bliskiego memu sercu:

      Więc można kochać ... Staffa

      http://www.youtube.com/watch?v=MuMYEp67Xjk


      uwielbiam muzykę Pana Grzegorza

      pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
    2. Ja także uwielbiam muzykę Pana Grzegorza :) I również dziękuję za wizytę. :)

      Usuń
    3. niestety nigdy nie widziałem Pana Grzegorza na koncercie .. może kiedyś będzie mi łatwiej ..
      mam płytkę z tego wspaniałego koncertu

      http://www.youtube.com/watch?v=GW8D-4KK6i0

      pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
    4. Możesz mi podać swojego maila, albo napisać do mnie, jest na moim blogu w dziale kontakt

      Usuń

Prześlij komentarz