Pora na Ciebie Peregrino - Droga czeka


Już za kilka godzin wyruszam ponownie w Drogę. Po wielu godzinach lotu i a potem jeszcze kilku w autobusie znajdę się w Astorga w Hiszpani by kontnuować wędrówkę duchową Drogą Św, Jakuba.. Jeśli los pozwoli dojdę do Santiago de Compostela a potem dalej do  Oceanu Atlantyckiego w Fisterra a stamtąd jeszcze jeden odcinek do Muxia.



Droga - El Camino de Santiago żyje we mnie - to niezwykłą duchowa pielgrzymka i magiczne przeżycie. Bardzo mi odpowiada jej indywidualny charakter. Nie jestem jakoś specjalnie religijny lub może raczej często mi nie po drodze ze sztywnymi dogmatami Kościoła ale na pewno duchowe doświadczenia są dla mnie bardzo ważne. Pielgrzymi na Drodze, których spotkałem to ludzie różnych wiar i duchowości i każde spotkanie na Drodze było inspirujące.





Rozpocząłem moje El Camino Frances w pod koniec maja 2012 z St-Jean Pied de Port we Pirenejach Francuskich i dotarłem do Astorga a to około 2/3 Drogi do Santiago de Compostella czyli około 530 km.  Zajęło mi to 16 dni, czyli średnio około 33km dziennie - na początku potrafiłem przejść nawet 40 km dziennie ale po kilku dniach rozbolał mnie kręgosłup i zwolniłem i było to błogosławieństwo bo miałem dużo więcej czasu na duchowe przemyślenia i kontemplację krajobrazu i spotkania z pielgrzymami na Drodze. 



 A wśród pielgrzymów tak wspaniale było spotkać Rodaka od czasu do czasu i rozmawiać po polsku...


Czasem bywało bardzo gorąco pod słońcem Hiszpani



 Czasam widywałem swojskie bocianie gniazda ...



Czasem czułem się samotny w moich rozmyślaniach ...



choć zawsze przyroda uśmiechała się do mnie na szlaku




Spoglądam na mój 'paszport pielgrzyma' i wspominam etapy El Camino:

St-Jean Pied de Port - Roncesvalles
Roncesvalles - Pamplona
Pamplona - Lorca
Lorca - Los Arcos
Los Arcos - Logroño
Logroño - Azofra
Azofra - Villambista
Villambista - Burgos
Burgos - Castrojeriz
Castrojeriz - Villarcazar de Sirga
Villarcazar de Sirga - Sahagun
Sahagun - Villarente
Villarente - Leon
dzień odpoczynku w Leon
Leon - Astorga



Buen Camino Peregrino .. Żółte muszle będę znowu pokazywać Ci Drogę



Komentarze

  1. Cudowne zdjęcia, cudowna wyprawa... Mam bardzo podobne spojrzenie na sprawy religijne i duchowe ;)

    Szczęśliwej dalszej drogi, Piotrze! Przywieź masę nowych wspaniałych wspomnień ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza bardzo dziękuję. Za chwilę już mój odlot do Hiszpani. Bardzo mi miło, że przez nasze blogi poznałem bliską mi w poglądach i w zachwycie górskim krajobrazem duszę :^). Po Hiszpani na króciutko zawitam do Krakowa i pozdrowię od Ciebie i Most Dębnicki i widok na Wawel :^)
      Pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
    2. Mi też jest bardzo miło! :) Z niecierpliwością czekam na relację po powrocie i juz nie mogę doczekać się z pewnością zachwycających plenerowych zdjęć :) Kraków oczywiście pozdrów, dawno mnie już tam nie było, a przecież swego czasu co weekend dreptałam przez most Dębnicki na uczelnię... :)

      Pozdrawiam raz jeszcze!

      Usuń
  2. Bardzo mi się marzy taka podróż, mam nadzieję, że uda mi się to marzenie kiedyś zrealizować.

    Wspaniałej podróży i pięknych przeżyć Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa bardzo dziękuję i dziękuję za miłą wizytę
      Wierzę, że zrealizujesz .. wszystko przed Tobą... nie czekaj za długo na realizację marzeń ten najdogodniejszy czas może nigdy nie nadejść ... ja czekałem za długo ale w końcu powiedziałem sobie albo teraz albo nigdy :^) Pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ola Bardzo dziękuję :^) te maki to jest moje najcieplejsze wspomnienie z El Camino ... Dziękuję za miłą wizytę i pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Kasia bardzo dziękuję i dziękuję za miłą wizytę :^) pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  5. Szczęśliwej podróży oraz jeszcze więcej duchowych przemyśleń.
    Ponad 30 km dziennie naprawdę robi wrażenie, a zdjęcia jak zawsze przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi .. bardzo dziękuję i miło mi, że mnie odwiedzasz :^) ... tak właśnie bardzo pragnę ponownie wędrować i mieć tak wiele czasu by rozmyślać i duchowo i krajobrazowo i o rozstajach dróg z przeszłości i teraz i tych, które nadejdą :^) ...pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  6. Pięknie, kiedyś widziałam film o pielgrzymasz w Hiszpanii, z resztą w drodze do tego pięknego kraju i trzymam kciuki, życzę tego niezwykłego oczysczenia, które dotyka pielgrzymów i wracaj, wracaj szczęśliwy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję .. Jestem bardzo szczęśliwy, że dotarłem do Santiago, Fisterra, i Muxia .. Pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  7. Cudne te pola maków, aż chciałoby się ten widok zatrzymać na dłużej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :^) .. tak te maki były cudowne .. teraz na Drodze powitały mnie wszędzie kwitnące drzewa .. los dał mi tak piękne doświadczenie Drogi w lecie rok temu i na wiosnę teraz .. pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  8. Zazdroszczę Ci :) Ta droga to moje jedno z moich marzeń :) Spokojnego wędrowania, pięknej pogody, wiatru w plecy, wspaniałych spotkań, głębokich przemyśleń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję .. Droga była po prostu bezcennym przeżyciem .. tak wiele było na niej niezwykłych spotkań .. z ludźmi i z przyrodą .. pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  9. Zdjecia cudowne i wspanialy pomysl wyprawy. Powodzenia i czekamy na wiecej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i bardzo ciepło pozdrawiam NYC :^)

      Usuń
  10. Wytrwałości życzę i o jeszcze więcej fantastycznych zdjęć proszę!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :^) ... dodam zdjęcia z wiosennego El Camino ..a także z wiosennych Plantów w Krakowie ... nie mogę jeszcze ochłonąć po tych wszytkich bezcennych przeżyciach .. pozdrawiam bardzo ciepło bratnią wędrowczą duszę :^)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  12. Szerokiej Drogi Pielgrzymie! Dech zapiera ta Twoja wędrówka i przepiękne fotografie...
    czara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Czaro :^) ...choć nie było łatwo bo pochorowałem się w bardzo zmiennej pogodzie to jestem bardzo szczęśliwy, że dotarłem do Santiago, Fisterra, i Muxia .. ... pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  13. Szczęśliwej drogi w zdrowiu i zachwycie:) Nika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję .. tak było tak wielee zachwytu pomimo choroby ... pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  14. Idź, a idąc nie ustawaj w zachwycie i zadumie. Samotność w drodze bywa inspirująca, to taki czas dla Ciebie tylko...Czerp z tych dni garściami bo całe życie będziesz nosił w sercu ślady tej wędrówki.Ciekawych spotkań też Ci życzę. Szczęśliwej podróży Pielgrzymie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo pięknie napisałaś ... tak właśnie wędrowka samotna jest bardzo inspirująca .. a kiedy spotyka się na niej drugiego wędrowca to spotkanie jest nieprzypadkowe .. bardzo dziękuje i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  15. Podziwiam Cie, Sczesliwej drogi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  16. Jakie cudowne widoki ! mogę tylko pozazdrościć ! :) Pozdrawiam! U mnie na blogu relacja ze Spektaklu "Światło dźwięk i para" Z zabytkowymi parowozami! zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i już za chwilkę biegnę na Twój blog bo Twoje zdjęcia są zawsze inspirujące .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  17. Ale mi się marzy taka podróż...Czy już masz internet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz już mam :^) .. bardzo dziękuję i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  18. Udanej podróży (również tej w głąb siebie)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta bardzo dziękuję .. podróż wgłąb siebie jest najtrudniejsza ale bezcenna :^) .. bardzo ciepło pozdrawiam bratnią podróżniczą duszę :^)

      Usuń
  19. Jestem pełna podziwu! Zainspirowałeś mnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo Ci dziękuję :^) .. Droga jest niezwykła .. to ona inspiruje .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  20. Zdjęcia oszałamiają kolorami...maki, tęcza, zielone łany....a to słońce w zbożu powaliło mnie :)
    Pomalutku i po kawałeczku zwiedzam Twój świat :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julia tak miło Cię zobaczyć :^ ) i Twój ślad na tej mojej notce jednej z najważniejszych dla mnie tu u peregrino. I ja uwielbiam to słońce nisko na łanami zboża . to była magiczna chwila dla pielgrzyma .. :^) .. tak mi miło gościć Cię na blogu u peregrino .. chciałbym Ci podać herbatki albo kawy i zaprosić abyś się rozgościła :^) ... serdecznie pozdrawiam :^))

      Usuń
    2. To ja poproszę kawę...z mleczną pianką :) dość mocną.
      I pozwolę sobie się rozgoscić :))

      Usuń
    3. jesteś moim bardzo miłym gościem i możesz poprosić o co zechcesz :^)

      Usuń

Prześlij komentarz