Cała zieloność na Plantach

Za chwilkę powrócę na El Camino ale teraz na troszkę zajrzę na magiczne zawsze dla mnie Planty w Krakowie - tak jakby zatrzymane w czasie z obrazu Stanisława Wyspiańskiego. Kiedy kilka dni temu zajrzałem tam o poranku ukazały się w całej swej wiosenno-deszczowej zieloności. Tak piękne jak zawsze - szedłem na Plac Szczepański do Kamienicy Szołayskich by odwiedzić 'Szufladę' Pani Wisławy Szymborskiej - właśnie po to przyleciałem z Madrytu do Krakowa. Było jeszcze raniutko i pusto - przypomniał mi się ten wiersz Władysława Broniewskiego:


Rozmyślam coraz częściej
od pewnego wieczoru,
że chyba moje szczęście
jest zielonego koloru.

Więc niech ta zieleń we mnie rośnie
i niech mnie zewsząd otoczy
drapieżnie, zachłannie, miłośnie —
zieleń, jak twoje oczy.

.......









A wśród wiosennych barw zamigotała biało-czerwona bo to tuż po 3 maja


A Wawel łagodnie spogląda na całą tą wiosenną kwietność i zieloność ....




Komentarze

  1. Moje miasto :)
    Zawsze miło jest do niego wrócić.
    Piękna zieleń - jak byłam w kwietniu, to dopiero zaczynało się zielenić...
    Teraz musi tam tak pięknie pachnąć majem!
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak bardzo pachniało po deszczu .. zazdroszczę Ci, że to Twoje miasto :^) ... trzymam kciuki , że za jakiś czas także i moje :^) .. Planty są zawsze wielkim przeżyciem dla mnie .. tym razem szedłem nimi by obejrzeć wystawę 'Szuflady' Pani Wisłway Szymborskiej .. nie zawiodłem się wystawa by tak właśnie jak poetka .. skromna, kameralna, i zabawna ..a na drugim piętrze Kamienicy Szołayskich - wystawa o Młodej Polsce - aż nie mogłem wyjść stamtąd :^) .. dopiero szarlotka w Nowej Prowincji mnie skusiła :^) .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
    2. Nie jestem krakowianką z urodzenia, ale przez zasiedzenie ;), mieszkałam tu dość długo. Ale wracam zawsze chętnie.
      O.

      Usuń
    3. :^) .. bardzo mi się podoba to 'zasiedzenie' :^) o którym napisałaś ... oby dobry los też mi się pozwolił tam 'zasiedzieć' :^) .. pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  2. Wiosna w pełnej krasi. Ta zieleń jest taka soczysta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piękna ta zielona wiosenka w Polsce .. :^)

      Usuń
  3. Dzięki Tobie odkrywam mój Kraków na nowo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :^) .. bardzo mi miło .. Kraków ma specjalne miejsce w moim sercu

      Usuń
  4. Pieknie, zielono. Ta wiosna to dla mnie wybawienie po tej dlugasnej, paskudnej zimie. Nie moge sie na te zielonosci napatrzyc :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^) .. i cieszę się, że piękna wiosna zawitała do Twego uroczego zakątka na Bodensee :^)

      Usuń
  5. Wspaniała wiosenna zieleń :) I Kraków, i planty... :) Miło było znów na nie zajrzeć :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło :^) .. Planty są tak zielono-cudowne .. a raniutko pustawe i magiczne.. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. Przepiekne zdjecia! Bardzo magiczny post. Pozdrawiam. Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło .. bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. W Krakowie byłam tylko kilka razy, ale z każdego pobytu mam tylko dobre wspomnienia - coś dobrego chyba musi rzeczywiście być w tym mieście.
    Cudnie zielono w tym poście, tyle pozytywnej energii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję .. bardzo mi miło :^) i tak czuję zieloność jako pełną pozytywnej energi :^) .. Kraków to takie moje marzenie emgiranta :^) .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  8. trochę smutno i sentymentalnie się mi zrobiło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe odwiedziny :^) ..nie miałem zamiaru sprawiać smutku .. a tak sentymentalnie chyba tak .. bo ja tak mam :^))
      słoneczne pozdrowienia i życzę wiele ciepła i słońca na przekór deszczowcom :^))

      Usuń

Prześlij komentarz