54 sekundy

Droga Bl/łogosfero,

Jeśli masz 54 sekundy proszę obejrzyj ten film. Potem dotknięta/y pięknem obejrzysz do końca, wierzę w to...

Kiedy obejrzałem miałem łzy w oczach dotknięty pięknem muzyki Bacha, Vivaldiego, i Mozarta ale tym razem w tak niezwykły sposób. To tak jakbym oglądał przepiękny film 'Misja' jeszcze z czasów studenckich tyle, że tym razem historia ma miejsce kilka wieków później choć w tym samym rejonie świata - w Paragwaju.

Wierzę, że Bach, Vivaldi, Mozart i inni Mistrzowie uśmiechają się tam gdzieś z muzycznych niebios ...

 

Komentarze

  1. Najpierw niedowierzanie, potem wzruszenie i podziw. Tak, podziw i szacunek ...
    Niesamowite!
    Nika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Niko, że objerzłaś. Miałem dokładnie taką samą sekwencję uczuć. Bardzo się wzruszyłem, że muzyka jest tak bardzo uniwersalnym językiem. Życzę tym dzieciakom by muzyka odmieniła ich codzienne życie.
      Słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  2. Wzruszający film.
    Wystarczy tylko chcieć.....to się ciśnie na usta.
    Te dzieciaki naprawdę kochają muzykę....piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julio, bardzo dziękuję, że obejrzałaś ten filmik. Bardzo do mnie przemówił. Tak wiele piękna jest na tym świecie także i w miejscach i ludziach gdzie trudno je sobie to piękno wyobrazić. Mam cichą nadzieję, że te dzieci będą miały szansę wyrwać się z slumsów.
      Bardzo ciepło pozdrawiam Cię Julio :^)

      Usuń
  3. Serce rośnie ,że prawdziwej pasji nic nie jest w stanie stanąć na drodze. Oczywiście łezka poleciała bo jakżeby inaczej. Może ze smutku ,że w moim domu instrumenty służą głównie jako łapacze kurzu.Tylko perkusja ożywa co jakiś czas, gdy syn wraca z uczelni.Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Maszko .. tak właśnie jest i u mnie z zakurzonym pianinem .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Nawet na krańcach świata można odnaleźć tak wspaniałe rzeczy, poruszające do głębi... Dzięki Piotrze za pokazanie nam tego filmu.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza bardzo dziękuję za miłe odwiedziny. Myśle, że podobonie bywa wszędzie także i w Polsce. Mnie bardzo wzruszyła siła piękna muzyki nieprzemijająca siła. Wierzęm, że odmieni życie chociaż niektórych z tych dzieci.
      Bardzo ciepło pozdrawiam :^) i gratuluję wejścia na Rysy .. brawo ! :^)

      Usuń
  5. Piotrze no więc wątpię by te zdolne dzieciaki miały szansę się wybić ze slamsów . W świecie dalekim od sprawiedliwości , rządzi pieniądz i to jest podstawą i szansą niestety.
    Jestem nauczycielką i wielokrotnie patrząc na zdolnego ucznia , ,myślałam gdybyś się urodził w innej rodzinie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna bardzo dziękuję że obejrzałaś, Myślę, że jest w tym sporo racji to co napisałaś i odmiana ich życia w slumsach może być iluzoryczna. A jednak ja wierzę, że być może kilkoro z tych dzieci poprzez ten film może zainteresować znane szkoły muzyczne, które mogą im dać szansę. Tak to byłaby na poklask i dla reklamy ale to nic takie są prawa rynkowe na całym świecie a od nich nie ma ucieczki. A Ci, którzy takiej szansy nie otrzymają ..wierzę, że muzyka zainspiruje ich by odmienić życie by nie dołączyli do gangu by nie opuścili szkoły. ..Rodzina jest bardzo ważna ale to nie wszystko czasem nawet rodzina niepełna z jakimiś problemami może wydać chłopaka, który w jakiś sposób dzięki stypendium dostanie się na Harvard a potem po wielu latach pomimo, że wygląda inaczej niż większość zostanie Prezydentem Stanów Zjednoczonych :^) .. zdarzają się rzeczy niemożliwe :^)

      Usuń
    2. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
    3. Jesteś pięknym człowiekiem bo masz piękną duszę wrażliwą i pełna dobra. Napisałam to bo tak myślę , bo widzę Twoje szczęśliwe uśmiechnięte Gracje :) bo mało kto zadałby sobie trudu by przyjechać taki szmat drogi by złożyć kwiaty na grobie Szymborskiej i Grechuty jako ukłon dla ich twórczości , bo masz w oczach spokój i łagodność i jeśli tym dzieciakom sie uda to tylko dlatego i pod warunkiem ,że ich los zetnie ich z kimś takim jak Ty, że ktoś w nich dostrzeże to co Ty dostrzegłes talent a nie pochodzenie ,że ktoś tak jak Ty wzruszy sie tym az do łez ...wtedy jest to możliwe i tego im życze z całego mojego belferskiego serca:) Równiez bardzo ciepło pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Justyna bardzo Ci dziękuję za tak miłe słowa... Bardzo wiele to dla mnie znaczy :^) Troszkę się zaczerwieniłem przyznam się .. bardzo pragnę taki być jak mnie widzisz ale nie zawsze tak mi się udaję :^).. ale to prawda jestem emocjonalny i spontaniczny :^) .. Bardzo dziękuję za miłe słowa dla moich córek. One są urodzone wychowane w Stanach i inaczej widzą świat niż ja ale kocham je bardzo i wskoczyłbym w ogień dla nich jakby trzeba było :^) ..
      z Szymborską i Grechutą to tak było bo zawdzięczam im pozostanie w kręgu naszej mowy i kultury na emigracji .. tak daleka i długa emigracja ja moja jest często trudna
      Ten film bardzo do mnie przemówił .. wierzę w uniwersalne piękno i dobro choć ono nie jest za darmo i wymaga poświeceń .. Jeśli masz chwilkę proszę spójrz na film, który Ajka poleciła poniżej .. jest podobnie wymownie piękny ..
      bardzo ciepło pozdrawiam :^) . .moja Mama jest nauczycielką i wiem, że masz możliwość dania inspiracji młodym umysłom i sercom :^))

      Usuń
    5. Obejrzałam Piotrze film jaki poleciła Ajka . W temacie podobny do Twojego , a na pewno w przekazie , że talent jest niezależny od pieniędzy , ale że zaistnienie , rozwijanie go już niestety tak.Inspiracja dla tych Młodych uzdolnionych jest wiele osób :) nauczyciel zapewne też może i mam świadomość ,że jestem takim"wiatrem" który dodaje siłę do lotu , podpowiada jak się wznosić :)
      Twoje Córy mają część Ciebie w genach :) dlatego to że wychowują się w Stanach , choć ma wpływ na postrzeganie świata, to generalnie tylko ułatwia im być otwartym na świat , na ludzi a mają to samo w oczach co Ty :) dobro i to jest poza granicami wszelkimi :)

      Usuń
    6. Bardzo Ci dziękuję za Twe słowa Justyna. Tak bardzo pięknie napisałaś o 'wietrze', który pomaga aby się wznieść . to bardzo poetyczne .. czuję, że Ty właśnie jesteś takim 'wiatrem' ..

      Moje córki mają dobre serca choć wychowane w Stanach są bezkreśnie wygodnickie i często kończy się na dobrych chęciach .. ale jest coś co tutaj w Stanach podoba mi się i ma na nie wpływ a to jest uznanie dla działań woluntariuszy, którzy pomagają potrzebującym w wielu miejscach

      bardzo ciepło pozdrawiam Cię :^)

      Usuń
    7. Nie znam Twojej historii emigracji , nie wiem jak długo jesteś poza granicami kraju. Ubolewam ,że tacy ludzie jak Ty , są daleko od Ojczyzny , ale z drugiej strony myślę sobie ,że godnie reprezentujesz Polaków. Mam w Stanach przyjaciółkę , wyjechała tuz po maturze i tam założyła swoje gniazdo rodzinne . Tam urodziła dwóch synów . To co mnie w jej Chłopcach cieszy to taka otwartość , bezpośredniość i tolerancja. To o czym wspomniałeś chęć niesienia pomocy.Dziewczyny masz śliczne :) i widać jak bardzo się kochacie i jak bezpiecznie się z Tobą czują .
      Piotrze czy mogę Cię dodać do siebie na blogu ? Codziennie do Ciebie zerkam:) będzie mi łatwiej mając Cie u siebie :) Miłego dnia !

      Usuń
    8. Bardzo dziękuje Justyna .. będzie mi bardzo miło, że dodasz peregrino na Twoim blogu i ja tak samo uczynię u siebie :^) .. jestem na emigracji o 23 lat .. wyjechałem na studia do Stanów kiedy dostałem niewielkie stypendium .. miałem powrócić po paru latach lecz zakochałem się :^) i miłość a potem córki zatrzymały mnie w Stanach choć bardzo tęsknię za polską przyrodą i krajobrazem i teatrem i muzyką :^) .. tak to prawda z otwartością i tolerancją .. moje córki też mają te cechy .. choć nie zawsze i nie wszędzie w Stanach tak jest niestety
      bardzo ciepło pozdrawiam .. Miłego dnia :^)

      Usuń
  6. Jakie to piękne. Patrzę często na dzieciaki w tym wieku w moim kraju, które mają wszystko, ale nie interesuje ich nic i bardzo mnie to boli. Nie wiem czemu, ten filmik przypomniał mi genialny film dokumentalny jaki miałam przyjemność obejrzeć jakiś czas temu "Only when I dance". Tam też była wielka bieda, marzenia i muzyka, tylko wyrażana tańcem. Piękny, niezwykle ciepły i optymistyczny film, o ciężkiej walce o sukces, poświęceniu bardzo biednych rodziców, by ich dziecko mogło wyrwać się z nędzy i mieć lepsze życie. Bardzo polecam. (trailer http://www.youtube.com/watch?v=TW_liaAqwuw)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajka bardzo Ci dziękuję za te słowa i film, który poleciłaś a nieznany mi do tej pory. Wzruszyłem się oglądając. To tak jakby Billy Elliot ale w rzeczywistości jeszcze trudniejszej. Pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Tak :^) i wzruszające. Bardzo dziękuję za miłe odwiedziny Paulina i słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  8. Po prostu brak słów...jest to piękne i straszne jednocześnie. Straszne bo są dzieci, które tak żyją, a piękne, bo ta nędza nie zabija w nich tego, co w człowieku najlepsze. Należy im życzyć z całego serca aby ta pasja przetrwała... Kiedyś pisałam o podobnym przypadku w końcowej części mojego posta http://sukienkawkropki.blogspot.com/2012/12/muzyka.html. Zajrzyj jeśli będziesz miał chwilę, konkluzja jest optymistyczna. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Sukieno. Z zainteresowaniem i przyjemnością przeczytałem Twoje opowieśći o mediolańskich ulicznych muzykach .. bardzo się ucieszyłem, że muzyka jest silniejsza niż bezduszne prawo .. :^) słonecznie pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :^)

      Usuń
  9. Myślę chyba tak, jak Sukienka w Kropki - przeraża nas bieda, w jakiej żyją te dzieci, a z drugiej strony, są bogate duchowo i posiadają to, co w człowieku najlepsze - dobroć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe odwiedziny Agnieszko .. tak te dzieci nie mają wiele byle jaką egzystencję ale mają pasję .. wierzę, że w jakiś niezwykły sposób muzyka i pasja odmienią ich los .. pozdrawiam serdecznie :^)

      Usuń
  10. Absolutnie niesamowite. Wzruszył mnie ten film ogromnie. To dowód na to, że bieda nie zawsze zabija marzenia i wrażliwość na piękno. Chciałabym aby muzyka pozwoliła się tym dzieciakom wyrwać z biedy... I chwała dorosłym którzy te instrumenty tworzą!
    PS. Cieszę się, że do Ciebie trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie wzruszyło to co tak pięknie napisałaś .. bardzo wierzę, że muzyka im pomoże .. i tak dorosłym też .. bardzo dziękuję, że o nich wspomniałaś, że oni wyczarowali te instrumenty dla dzieci...

      bardzo mi miło, że do mnie trafiłaś pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz