Żuraw i tęskność

Zbliżał się zachód słońca na zachodnim wybrzeżu Florydy. Gorący dzień chylił się ku wieczorowi. Czułem, że musze powrócić nad ocean. Zostawiłem córki w pokoju hotelowym i poszedłem na plażę. Jest ona tutaj bardzo rozległa i zawsze jest na niej tak wiele przestrzeni i nigdy nie jest zatłoczona. Odszedłem z dala od hoteli, które majaczyły za wydmami. Zachodnie wybrzeże Florydy od strony Zatoki Meksykańskiej ma łagodne,spokojne fale dużo bardziej spokojne niż na wschodnim wybrzeżu od strony otwartego Atlantyku.

Było pusto. Usiadłem tuż na brzegu wpatrzony w deszczowe chmury nad horyzoncie nad oceanem, Tam gdzieś za nimi schowało się słońce. Zamyśliłem się na długie minuty.

Kiedy nagle obejrzalem się w prawo blisko mnie usiadł ptak. Bardzo smukły żuraw jakiego jeszcze nigdy nie widziałem. Byłem w bezruchu aby go nie spłoszyć. Delikatnie, powoli wyjąłem aparat z plecaczka i sfotografowałem żurawia na tle nieba i oceanu tuż przed zachodem słońca. Potem schowałem aparat i tak po prostu byliśmy razem na brzegu - ptak i ja. I on i ja wpatrywaliśmy się w ocean. Od czasu do czasu obracał głowę i rozglądał się wokól. Poczułem wzruszenie przypominając sobie ptaka z 'Żywotu Mateusza' jednego z najbardziej poetycznych filmów jakie widziałem i tak bardzo bliskiego mi w sercu.
Spoglądałem na żurawia a on wpatrywał się w ocean daleko tam gdzieś w horyzont. Pomyślałem, że być może on tęskni za kimś tam daleko za oceanem  ...tak jak ja tęsknię ...












Komentarze

  1. Fantastyczny ptak! Ja podobnego sfotografowałam w Ponte Tresa nad jeziorem Lugano a kiedyś mi się trafił jeden nad Como. Też nie mogłam się na nie napatrzeć jak tak stały niczym żołnierze na warcie, spokojne i wcale nie płochliwe. Masz rację, wyglądają wtedy jakby na coś czekały albo wyglądały tęsknie czyjegoś nadejścia...Pozdrawiam z upalnych Mazur!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Sukienko za miłą wizytę. Myślę, że tak pięknie żurawie wyglądały nad przepięknymi jeziorami Lugano, i Como. Serdeczne pozdrawiam Cię tam na Mazurach.

      Usuń
  2. W zyciu czegos takiego nie widzialam. Gdy zobaczylam na bloggerze w mojej liscie czytelniczej anons twojego postu z ikonka pierwszego zdjecia, bylam przekonana, ze to obraz. Jednak natura jest piekniejsza od jakiegokolwiek malarstwa...

    Ja tez pozdrawiam z upalnego Paryza, gdzie od godziny natura szaleje i biczuje miasto gromami i ulewa...
    A wczoraj jechalam z Brukseli 4 godziny zamiast 1h20 ! To tez z powodu burz w polnocnej czesci kraju...! Natura raz jeszcze dyktuje swoje warunki.
    Milego weekedu
    Nika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Niko. Byłem pod wielkim wrażeniem tego żurawia na tle oceanu. On tak nagle się koło mnie pojawił.
      Jeteś wciąż w drodze Niko :^) ... Paryż, Bruksela, pod Pirenejami, lub w Polsce.
      Życze ochładzającej bryzy i spokojnych deszczów zamiast gwałtownych burz.
      Serdecznie pozdrawiam i bardzo dziękuję za zawsze miłe odwiedziny

      Usuń
  3. Niesamowite spotkanie! I przecudne zdjęcia. Ciężko oderwać wzrok od takich obrazków... Pozdrawiam bardzo serdecznie Piotrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza bardzo dziękuję :^) .. Tak to było tak niespodziewane, że aż wstrzymałem oddech kiedy go zobaczyłem. Bardzo ciepło pozdrawiam i serdecznie gratuluję Waszej wspinaczki na Rysy - bardzo pięknie

      Usuń
  4. Ale szczesciarz z ciebie no! Taki piekny moment uchwycic :) Cudone zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :^) .. nie jestem pewien z tym szczęsciarzem tak w ogóle ale w tamtym momencie byłem bardzo szczęśliwy .. Pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  5. A może to była Ona, przyleciała spędzić z Tobą chwilę tu na tej plaży...
    Piękne zdjęcia Piotrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach Julio .. nie pomyślałem, że to mogła być ona .. pomyślałem, że tylko on mógłby tak tęsknić :^) .. ale mogłem się zupełnie pomylić :^)) .. bardzo dziękuję Julio i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. O kurczę, niesamowite zdjęcia i niesamowita historia. Ja czytałam "Ptaki" Vesaasa i "Żywot Mateusza", moim zdaniem książkowy pierwowzór robi większe wrażenie.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :^) .. i ja myślę, że ksiażka jest niezwykła .. ale mam też sentyment do filmu poprzez wspaniałą rolę Franciszka Pieczki i wspaniale dobraną muzykę Corellego
      bardzo ciepło pozdrawiam

      Usuń
  7. niesamowite światło, zwłaszcza na pierwszym, kto wie, za czym tęsknił, a może po prostu na kogo czekał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :^) .. tak czułem, że tęsknił ale to może tylko takie złudzenie .. był to prostu piękny moment który chciałem ocalić od zapomnienia

      Usuń
  8. Piekne zdjecia! Wyjatkowe spotkanie z ptakiem:)
    Milego i slonecznego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i życzę Ci pięknych dni .. chyba u Ciebie bardzo gorąco w tych dniach .ale lato się rozgościło na dobre :^) .. pozdrawiam słonecznie :^)

      Usuń
    2. Oj goraco sie u nas zrobilo:) Jednak takie lato (w tych stronach) nalezy do rzadkosci, dlatego ciesze sie z tego goracego lata;) Pozdrawiam rownie slonecznie:-)

      Usuń
  9. Piękny ptak i cudowne niebo. Kocham Atlantyk, ma niesamowity zapach.
    Takie chwile sam na sam ze sobą, z tęsknotą, wspomnieniami, myślami są bardzo potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ajko .. tak dokładnie jak napisałaś .. ocean ma tak niezapomniany zapach .. i Atlantyk i Pacyfik są niezapomniane .. Pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  10. Piękne niebo uchwyciłeś i stworzyłeś wspaniały klimat..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam słonecznie :^)

      Usuń
  11. Piotrze żuraw symbolizuję szczęście i długowieczność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna bardzo dziękuję za miłe odwiedziny :^) .. to fajnie.. nie wiedziałem .. może troszkę szczęścia mi ten żuraw przyniesie .. a co do długowieczności to muszę pomyśleć :^))
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  12. Niesamowity pierzasty model! Piękne zdjęcia.
    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa witam i bardzo dziękuję za miłą wizytę. Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  13. Mam nadzieję, że uda mi się (razem z mężem) w przyszłym roku wyjechać na Florydę - dostaliśmy bowiem zaproszenie od rodzinki ;) i to właśnie na zachodnie wybrzeże. Wtedy będę mogła poczuć się na tamtejszej plaży, choć sekundkę, tak jak Ty :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe odwiedziny Agnieszko . Życzę Wam pięknej podróży na Florydę. I zachodnie i wschodnie wybrzeża są tam piękne. bezkresne plaże często puste piasek piękny biały a woda ciepła .. można zobaczyć delfiny od czasu do czasu .. Prawie cały rok jest duża wilgotność powietrza a w lecie upalnie co często dla Europejczyków wymaga przystosowania się :^) .. serdeczne pozdrawiam :^)

      Usuń
  14. Piękna opowieść i zdjęcia. A film "Żywot Mateusza" będę musiała koniecznie zobaczyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe słowa Marto. Bardzo polecam i Żywot Mateusza z życiową rolą Franciszka Pieczki a także jego oryginał arcydzieło literackie 'Ptaki' norweskiego pisarza Tarjei Vesaas'a .. a wiem, że Tobie Norwegia bliską jest :^) .. bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  15. Zuraw jakby pozowal, opowiesc piekna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Moniko i słonecznie pozdrawiam .. bardzo dziękuję za miłą wizytę :^)

      Usuń
  16. piękne zdjęcia - magiczne, zachwycające..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło :^) bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny. słoneczne pozdrowienia :^)

      Usuń
  17. Wzruszający wpis... Magiczny zachód słońca na Florydzie! Piotrze czy mogę podpytać na jakich ustawieniach zdjęcie nr 4 zostało wykonane? Życzę więcej takich zachodów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu Bardzo mi miło i bardzo dziękuę .. Ustawienia na zdjeciu #4 były: ISO: 100 Exposure: 1/60 sec Aperture: 8.0 Focal Length: 52mm. Na razie jeszcze używam jednego z programów na Nikonie D600 i powoli się uczę by za jakiś czas pokusić się na przejscie tryb manualny już całkiem 'mój' ale to jeszcze za jakiś czas .. Bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
    2. no to czad, że wyszło tak ostre i piękne przy niskiej czułości :)

      Usuń
    3. Bina bardzo dziękuję i jestem pod wrażeniem :^) .. po prostu eksperymentowałem z różnymi ustawieniami .. to samo ujęcie #4 z większym ISO 400 wygląda
      https://picasaweb.google.com/lh/photo/jTuBq8M6ez2j56hooI5lDNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

      a tu jest cały mój 'żurawi' album :^))
      https://picasaweb.google.com/109085762997209457441/ZurawITesknosc?authuser=0&feat=directlink

      słonecznie pozdrawiam i bardzo dziękuję za miłe odwiedziny :^)

      Usuń
  18. śliczne! wspaniały ptak, a zachód i ocean jeszcze piękniejsze :) rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zachwycające zdjęcia, coś cudownego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe odwiedziny. Pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  20. Niedawno czytałam podania i legendy państw nadbałtyckich, wydane jeszcze w czasach Związku i dowiedziałam się, że istotnie spotkanie żurawia bądź czapli nad brzegiem morza to znak od kogoś, kto tęskni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Kasiu. Wzruszyłoby mnie to jeśli ten ktoś tam za oceanem może czasem o mnie pomyśli i może też zatęskni też choć troszkę :^) .. nigdy się tego nie dowiem :^) .. pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  21. niesamowite zdjęcia Piotrek! przeżyłam kiedyś coś (zapewne) podobnego w pewnym rezerwacie w okolicach Chiang Mai w Tajlandii, kiedy stanęłam "oko w oko" z 3-dniowym słoniem:) to jedna z takich chwil, którą się pamięta chyba przez całe życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda bardzo dziękuję Ci za miłą wizytę i tak miłe słowa ... tak właśnie spotkanie żurawia w tamtym momencie o zachodzie słońca miało tak specjalne znaczenie dla mnie
      .. gratuluję podróży do Chiang Mai .. czytałem tak wiele o tamtych rejonach... za jakiś czas wybieram się właśnie tam z moją pośrednią córką jako nagrodę za ukończenie liceum :^) .. ona uwielbia słonie och jej spotkanie z takim słonikiem to było coś przepięknego dla niej :^))
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  22. piękny post i magiczna opowieść :) wszyscy chyba za kimś tęsknimy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Paulina .. bardzo mi miło :^) .. tak tęsknota jest chyba nieodłącznym uczuciem czasem bardziej czasem mniej
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  23. Wow, piekny ptak i piekne kolory, moglabym chyba przezyc wiecznosc stojac na plazy i wpatrujac sie w dal...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Kasiu .. tak moment był całkiem magiczny i taki spokojny jakby mógl trwać wiecznie ..
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń

Prześlij komentarz