A tymczasem w Kazimierzu

.... Nasza Wisłeka płynie przezeń łagodnie .. Dziś przyszło do mnie wspomnienie z Kazimierza. Ma specjalne znaczenie w moich marzeniach o spacerze i nieśpiesznej rozmowie na brzegu ....





W dzień powszedni jest tam cichutko ...


Skąpanym w zieleni Wąwozem Małachowskiego warto dojść spacerkiem do Domu Marii i Jerzego Kuncewiczów gdzie jakby przedwojenny świat pisarki zatrzymał się w czasie.


I nie można nie podejść pod górkę przepięknym Wąwozem Korzeniowym by potem nim zbiec zakosami w dół ot tak na łeb na szyję ...





Komentarze

  1. O tak.....są takie miejsca.....urokliwe.....pełne pięknych wspomnień związanych z bliskimi nam ludźmi
    Ale i są tacy ludzie, z którymi zwykłe miejsca nabierają magicznego charakteru :)
    z którymi..................po prostu wystarczy, żeby byli :)

    I jak zawsze u Ciebie........romantyczny zachód :)
    Pozdrawiam Piotrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Julio .. tak magia wspomnień i marzeń o ponownym spotkaniu .. tam nad Wisełką w Kazimierzu jest zawsze pięknie a to te wspomnienia i marzenia dodają magii

      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  2. Kocham Kazimierz....tam jest cudownie!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest nas dwoje Mago .. i ja kocham Kazimierz i jego wąwozy lessowe wokół :^)

      Usuń
    2. słonecznie pozdrawiam Mago!

      Usuń
  3. Ale piękne zdjęcia! Ach :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Iza i bardzo polecam Kazmierz by odwiedzć .. słoneczne pozdrowienia

      Usuń
  4. Takiego mam doła dzisiaj... a tu taki piękny, romantyczny post :)
    dzięki! na prawdę dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dół przeminął .. bardzo dziękuję za miłą wizytę i miłę słowa ..
      pozdrawiam słnonecznie :^)

      Usuń
  5. Ja się tam wybieram od kilku lat i jakoś się nie składa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo polecam Ci .. jest tak swojsko i pięknie nad Wisełką .. słoneczne pozdrowienia :^)

      Usuń
  6. No wlasnie, ja tez od lat mam na liscie miejsc do Zobaczenia Kazimierz i jakos ciagle mi nie po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo warto Niko .. w dzień powszedni jest tam cichutko i spokojnie .w koniec tygodnia pofrafi być tłoczno .. ale i wtedy można znaleźć spokój wśród niezwykłych wąwozów lessowyh
      słoneczne pozdrowienia :^)

      Usuń
  7. Byłam kiedyś dawno jeden raz w Kazimierzu i planuję wrócić. Twoje zdjęcia bardzo do tego zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo polecam Ci Marta .. jest po prostu pięknie i swojsko .. i na pewno Kazimierz będzie wyglądał w pełnej krasie na Twych zawsze pięknych zdjęciach
      słoneczne pozdrowienia :^)

      Usuń
  8. A ja już tyle czasu wybieram się do Kazimierza i ciągle się nie udaje. Dziękuję za piękną namiastkę tego co mam nadzieję przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno przed Tobą .. Kazimierz jest bardzo wart wyprawy .. ma swój klimat i Wisełka i wąwozy lessowe
      i koniecznie Lublin niedaleko

      słoneczne pozdrowienia :^)

      Usuń
  9. Kazimierz jest super! bardzo dawno mnie tam nie było, urocze miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Bina .. tak Kazimierz nadal piękny ..zachód słońca na Wisełką magiczny i wąwozy lessowe niezwykłe .. jest sporo pensjonatów na różną kieszeń .. zatrzymałem się w jednym ze skromnych wśród drzew i rano budził mnie śpiew ptaków
      słoneczne pozdrowienia :^)

      Usuń
  10. Pieknie, spokojnie, sklania do marzen :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłą wizytę Kasiu .. tak Kazimierz pełen marzeń dla mnie :^)
      słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  11. "niespieszna rozmowa na brzegu"...z mocnym akcentem na NIESPIESZNA...dziś już trudno o taką rozmowę, a w takich przecudnych okolicznościach jakie sfotografowałeś to już naprawdę marzenie. Dzięki za te okruchy piękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pietia bardzo dziękuję za miłe odwiedziny .. tak Kazimierz jest fajny na właśnie taką 'nieśpieszną' rozmowę .. Wisełka płynie tam ale też tak właśnie 'nieśpiesznie' .. bardzo dziękuję za miłe słowa i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję .. Kazimerz daje wiele pięknych ujęć .. słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  13. Zawsze mawiam, wszędzie jest ładnie ale najładniej w domu, czyli w Polsce. Piękny jest Kazimierz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak dokładnie jest w Kazimierzu .. tak wspaniale tam powracać ..chyba trzeba czasem wyjechać hen daleko aby poczuć jeszcze bardziej piękno naszego kraju
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  14. Zawsze mawiam, wszędzie jest ładnie ale najładniej w domu, czyli w Polsce. Piękny jest Kazimierz.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejne miejsce na mapie Polski, które jeszcze muszę odwiedzić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo warto odwiedzić Kazmierz .. ma swój nieprzemijający klimat .. szczególnie w dzień powszedni kiedy jest cicho i spokojnie
      słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  16. Bardzo ładne zdjęcia. Dla mnie każde 'podróżnicze' miejsce (nawet te niezbyt urokliwe czy ciekawe), z którym wiążą się miłe wspomnienia ma dla mnie niesamowity klimat. Podczas studiów jeździliśmy z mężem w okresie ferii do miejscowości Ściegny pod Karpaczem. Gdybym tam powróciła dawne wspomnienia by powróciły zapewne. Miło powracać do takich miejsc:) To trochę tak jak przeglądanie starych fotografii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo Ci dziękuję Ewa .. pięknie to ujęłaś o wspomnieniach .. one właśnie dają taki niezwykły klimat . a i ja pamiętam Karkonosze .i ferie zimowe i obozy narciarskie .. tak dawno to dla mnie ale pamiętam tamte zakątki właśnie przez pryzmat wspomnień sprzed lat
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  17. Piotrze pierwsze zdjęcia zachodu są takie piękne, nostalgiczne.. nic tylko przysiąść i wspominać o tym co dobre, co minęło lub o tym co przed nami. W Kazimierzu byłam raz jedyny, kiedy byłam małą dziewczynką, mało pamiętam, prawie nic... Mam nadzieję, że kiedyś tam wrócę, bo wiem że Polska jest przepięknym krajem i szkoda, że wielu ludzi {tak jak ja} zostawia ją sobie na później...
    A wąwóz - wow, jestem w szoku! Genialny, pierwszy raz widzę takie drzewa, korzenie - przepięknie to wygląda! Już widzę tam siebie z aparatem....

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żanet bardzo Ci dziękuję.. bardzo pięknie napisałaś .. i przeszłość i wymarzona przyszłość przeplatają się obok siebie tak jakby wymiar czasu nie był aż tak ważny .. Kazimierz ma właśnie taką naturalną nostalgiczną nieśpieszną aurę .. jest tak wiele piękne w Polsce, które i ja przez lata na emigracji dostrzegam teraz .. kiedyś nie myślałem o tym szukając tylko nowych doświadczeń i innych dalekich stron .. a teraz odkrywam Polskę i Polską przerodę na nowo ..

      niestety nie miałem przy sobie mojej lustrzanki w Kazimierzu i konieczne pragnę to nadrobić jak tylko będę miał okazję ...

      a wąwozy lessowe robią wielkie wrażenie .. jestem przekonany, że dzięki Twemu talentowi uchwycania obrazów . Wąwóz Korzeniowy widziany przez Twoje oczy i obiektyw jeszcze bardziek zyskałby

      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  18. Cudowny zachód słońca. Magiczny. Pamiętam takie znad polskiego morza. Za granicą nie trafiały mi się zbyt często..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Ci Ajka .. zachody słońca w Kazimierzu są niezwykłe tam nad nieśpiesznym nurtem Wisełki .,..
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  19. Kazimierz ... Pierwszy raz byłam tam w maju , drzewa owocowe kwitły , czas jeszcze nieturystyczny , cisza wokół , pyszne pierogi w zielonej tawernie i noce w Strażnicy w pokoju z oknem na niebo i gwiazdy ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Justyna .. kwitnące drzewa owocowe są cudowne .. Kazimierz dla mnie magiczny .. zatzymałem się w niewielkim pensionacie Noce i Dnie wśród drzew .. raniutko budził mnie śpiew ptaków
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  20. Piękne kolory. A ja byłam w Kazimierzu nietypowo, bo zimą - też miało to swój klimat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.. jeszcze nigdy nie byłem w Kazimierzu w zimie ale wyobrażam sobie jak jest piękny w zimowej szacie .. mam nadzieję, że kiedyś zobaczę .. bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  21. Pieknie! W Kazimierzu niestety jeszcze nigdy (nie wiem jak to mozliwe) nie bylam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję .. dla mnie to był pierwszy raz w Kazimierzu i myślę, że ma swój niezwykły klimat szczególnie kiedy nie jest tłoczno . .Wisła jest przepiękna a wąwozy lessowe niesamowite
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz