Jesienne Pinot Noir w Sonoma County

Skąpane w słońcu winnice Sonoma County na północ od San Francisco dają grona Pinot Noir, I choć ojczyzną Pinot Noir jest Burgundia we Francji to i tutaj niedaleko chłodnych fal Pacyfiku Pinot Noir znalazło swoją drugą ojczyznę
Od lat uwielbiam woń, kolor, i smak Pinot Noir i cieszę się z każdej wizyty w winnnicach  Sonoma County.
Tym razem w barwach jesieni winnice w Carneros na pograniczu Sonoma i Napa niedaleko brzegu San Pablo Bay, które są słynne ze wspaniałego Carneros Pinot Noir











A trochę dalej na zachód w kierunku Pacyfiku równie piękne w barwach zachodzącego jesiennego słońca winnice Russian River Valley.




 



Komentarze

  1. Piękna winnica. Nigdy takiej nie widziałam.
    No to dziś wieczorem będzie wino ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Marta .. pamiętam, z Twoich zdjęć, że i Ty lubisz wino i winnice ..
      pozdrawiam słonecznie :^)

      Usuń
  2. Piękna winnica i przepiękne jesienne zdjęcia :) Najbardziej urzekło mnie chyba to ostatnie - cudnie :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza bardzo mi miło i bardzo dziękuję .. to ostanie zdjęcie to także moje ulubione z potokiem światła
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Na dobry początek dnia zajrzałam do Ciebie, by oczy nacieszyć spokojem Twoich zdjęć. :)
    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa bardzo mi miło, że zaglądasz .. bardzo dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia!
    Tylko jeden krzew niebieskich winogron, jakiś zmutowany troszkę :))))) chyba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihihi :^)) .. tak już było po winobraniu .. jakiś jeden gron Pinot Noir ocalał :^))
      bardzo dziękuję i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  5. nie byłam nigdy w winnicy, tym bardziej ciekawie obejrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo warto .. jest tak wiele piękna wśród winnych krzewów
      słonecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia :) Przypomniałam sobie, jak kiedyś jeżdżąc po Francji, nie gdzie indziej jak w Burgundii zapuściliśmy się w winnicę wieczorem, ziemia była gorąca od upału a granatowiejące niebo zapowiadało burzę. Nie mam chyba zdjęć z tej chwili, ale widzę ją przed oczami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo piękne wspomnienie .. dla takich wspomnień warto żyć .. zazdroszcze Ci Burgundii .. nigdy tam nie dotarłem .. ale może dotrę .. może nawet pieszo po El Camino z Polski do Hiszpanii
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  7. Winnice urzekają nawet tych, którzy nie są koneserami wina. To czyste, naturalne piękno i pozwala sobie przypomnieć, że kiedyś wszyscy uprawiali ziemię. Mnie taki widok przenosi do krainy bezpieczeństwa i spokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo pięknie napisałaś Droga Milady .. winnice emanują właśnie takim naturalnym pięknem i harmonią
      słonecznie pozdrawiam i serdecznie gratuluję urodzin Twego bloga :^)

      Usuń
  8. Pieknie! Zlote liscie, zlota godzina, zlota pora roku :) A ostatnie zdjecie juz zupelnie mnie zachwyca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Kasiu .. to ostanie zdjęcie także i moje ulubione :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  9. Dzięki swojej wrażliwości pinot noir niezwykle plastycznie odzwierciedla charakter terroir w którym rośnie,
    pinot noir, czyli kapryśny książę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak bardzo trafnie napisałaś .. tak też dowiedziałem się, że Pinot Noir jest trudne w uprawie ale może dlatego warte tego
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  10. Jakie piękne kolory i piękne światło na tych zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję .. jesienne światło jest tak bardzo plastyczne
      słoneczne pozdrowienia

      Usuń
  11. całkiem jak włoska Toskania.... czyli nie muszę tam jechać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Kalifronia w wielu miejscach przypomina Toskanię tylko ocean jest potężniejszy .. uwielbiam Toskanię i miałem szczęście być tam nie raz . bardzo lubię Pinot Noir a w Toskani grona to głównie Sangiovese podstawa Chianti .. a moje ulubione wina Toskańskie to Brunello di Montalcino i Vino Nobile di Montepulciano ..
      zazdroszczę Ci Toskanii tak blisko .. pozdrawiam bardzo ciepłp :^)

      Usuń

Prześlij komentarz