Smutna wiadomość z Muxia ...

Niestety smutna wiadomość z Muxia jednego z dwóch ostatnich przystanków na Drodze Św Jakuba w Galicji w Hiszpanii. Piorun spowodował pożar, który przeniósł się na Kościół Sanktuarium - El Santuario de la Virgen de la Barca i zniszczył wnętrze kościoła.

Ten kościółek dramatycznie położony tuż nad brzegiem oceanu jest bardzo bliski sercu wielu pielgrzymom El Camino de Santiago. Pod koniec kwietnia tego roku dotarłem tam na zakończenie mojego El Camino i widok Sanktuarium na brzegu oceanu pozostanie dla mnie niezapomnianym przeżyciem.








Komentarze

  1. nie zdążyłam zobaczyć :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno będzie pięknie odnowiona po pożarze ..ale na pewno upłynie tochę czasu .. bardzo mi się smutno zrobiło :^(

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Damianie .. bardzo ciepło pozdrawiam Wagabundę :^)

      Usuń
  3. Piorun w takim miejscu... co za pech!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak niestety przeczytałem, że uderzył w transformator w pobliżu koścółka i niestety rozprzestrzenił się stamtąd
      bardzo ciepło pozdrawiam

      Usuń
  4. Naprawde smutne. Cos mi sie kojarzy, ze chyba w tym roku jeszcze cos smutnego sie wydarzylo w zwiazku z El Camino? Ale teraz nie kojarze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Kasia .. tak w przeddzień Dnia Św Jakuba w lipcu wykoleił się pociąg w Santiago i zginęło bardzo wiele osób ...
      http://peregrino-pl.blogspot.com/2013/07/bardzo-smutna-wiadomosc-z-santiago-de.html
      pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  5. To istotnie zła wiadomość, ale jak piszesz zapewne sanktuarium zostanie szybko odbudowane. Ja wciąż mam nadzieję że uda mi się odbyć tę pielgrzymkę choć jak na razie nie wiem kiedy, ale moje życiowe doświadczenie podpowiada, że jak przyjdzie właściwy czas życie samo podsunie mi okazję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Droga Sukienko Na pewno Sankutarium zostanie odbudowane - wierzę w to. A czas na El Camino nadjedzie .. możesz zacząć od krótszej wersji portugalskiej Drogi .. Życzę wiele zdrowia i dobrego roku 2014
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  6. Przykra sprawa :( Miejmy nadzieję, że wszystko zostanie prędzej czy później odbudowane.
    Pozdrawiam ciepło Piotrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wierzę, że Sanktuarium będzie odbudowane jak najszybciej
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  7. Pomimo tragedii miejsca pozostają w naszej pamięci tak samo urocze na zawsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak to miejsca ma bardzo specjalne znaczenie dla mnie bo tam zakończyłem pielgrzymkę El Camino de Santiago
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  8. przykro i jakos tak nieswojo- zwlaszcza, ze zdarzenie to mialo miejsce w swieta...
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to prawda .. tak jakoś nieswojo .. ale pioruny się zdarzają a miejsce jest bardzo wyeksponowane dla burzy
      wierzę, że będzie obudowane i będzie cieszyć pielgrzymów
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  9. Chce mi się płakać...naprawdę.
    W kwietniu 2013 roku przeszedłem francuski szlak św. Jakuba. 2-go maja dotarłem do Muxia. Nigdy nie zapomnę tego widoku,tym bardziej,że był to ostatni dzień mojej intensywnej pielgrzymki.
    Bardzo szkoda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za wizytę Drogi Pielgrzymie .. i mnie zrobiło się bardzo smutno ale wiem, że Sankturium będzie odbudowane i będzie radować pielgrzymów jak dawniej
      to całikiem niesamowite bo byłem tam 2 dni przed Tobą .. i także szedłem Drogą Fancuską :^) .. dotarłem do Muxia z Fisterra a do Fisterra w 3 dni z Santiago de Compostala .. czy Ty także szedłeś od Fisterra?
      bardzo ciepło pozdrawiam i Buen Camino :^)

      Usuń
    2. Dzięki drogi pielgrzymie za odpowiedź.
      Może wymienimy się wrażeniami na: luczak_henryk@wp.pl
      Buen Camino..

      Usuń
  10. szkoda straszna... ale na pewno pieknie sie nia zajma..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja w to wierzę, że Kościółek będzie pięknie odbudowany .. żal historii
      bardzo ciepło pozdrawiam :^) .. uważaj na siebie na stopie w zimie dzień jest taki krótki .. a wieczorem nie jest łatwo ...

      Usuń
  11. ojej, smutno jakoś...ale miejmy nadzieję, że odbudują go szybko i znów ludzie będą podążać do tak pięknego miejsca. a tak w ogóle to kościółek stoi w naprawdę niesamowitym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak smutno jakoś .. ale i ja wierzę, że będzie pięknie odnowiony po pożarze
      a miejsce jest doprawdy niezwykłe dosłownie kilkanaście metrów od fal Atlantyku
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń

Prześlij komentarz