Nad jeziorami ...

Jest coś niezwykle majestatycznego w Wielkich Jeziorach od jeziora Ontario na wschodzie zmierzając na zachód poprzez Erie, Huron, Michigan, aż do olbrzyma Górnego. Od dawna fascynują mnie. Tak wielkie i bezkresne a jednak 'udomowione' przez otaczający je ląd. Kiedyś były bardzo ważną arterią, dzięki której północne Stany szybko rozwijały się. Dziś niewiele na nich widać okrętów a jeziora jakby powoli powracają do swej pierwotnej czystej formy.
Są ogromne a jednak mają w sobie razem mniej wody niż Bajkał co niesamowicie uświadamia jak wiele wody jest w syberyjskich głębinach tamtego jeziora.

Jezorio Michigan ma piękny zielonkawy kolor tu widoczny przy podchodzeniu do lądowania na lotnisku Chicago O'Hare. Białe tafłe lodu podkreślają tylko jego kolor.



Po raz pierwszy ujrzałem z lotu ptaka lód tworzący się na Jeziorze Michigan na jego południownym krańcu przy wybrzeżu stanu Indiana. Tworzył niezwykłe wzory.




A Jezioro Erie spoglądało błękitnie tam gdzie stan Ohio spotyka się z Michigan,



Choć troszkę dalej na wschód nad Cleveland widać w oddali, że ta część Jeziora Erie była już pokryta lodem.


Jezior Huron i Górnego jeszcze nigdy nie widziałem ale może los się kiedyś do mnie uśmiechnie i spojrzę na nie z lotu ptaka. A na pewno będę wyglądał przez okienko z nosem wlepionym w szybę ... 

Komentarze

  1. Jeziora w zimowej odsłonie naprawdę robią wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Paulina .. a Ty masz na Jezioro tuż tuż .. musi niesamowicie wyglądać z brzegu .. słyszałem od kogoś, że na plaży tworzą się niezwykłe kule lodowe
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszka i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe odwiedziny .. Pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. niesamowite.. niemal oceany, nie jeziora :) kiedys to zobaczę na żywo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat jest tak piękny BIna .. bardzo serdecznie życzę Ci podróży za ocean i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  6. Chyba przestane odwiedzać Twój blog, Piotrze ;) Za dużo pięknych zdjęć z jeszcze piękniejszych miejsc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi smutno jeśli przestaniesz odwiedzać .. bardzo mi miło i bardzo dziękuję za miłe słowa
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. To ja chcę.....nad to zielone jezioro może być

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zielona jezioroko zaczeka na Ciebie .. bardzo ciepło pozdrawiam ~~~~~~~~~:^)

      Usuń
  8. Z tym Bajkałem to mnie nieźle zaskoczyłeś.
    Zdjęcia niesamowite. Wyglądają, jakbyś latał nad tymi jeziormi tydzień, obserwując powolne zmrażanie tafli.
    Najbardziej podobają mi się lodowe 'strzałki' i 'fale' (pierwsze i drugie zdjęcie, nie licząc mapy :)))
    Jest tyle fascynujących miejsc na świecie, a tu człowiek siedzi w jakiejś angielskiej dolince ... zazdroszcząc nieśmiałym Werterom ze Skierniewic*, którzy stali się odważnymi podróżnikami i przemierzają tę 'kulę ziemię' - jak mawiał mój amerykański znajomy - wzdłuż i wszerz, obserwując od z wszelkich możliwych perspektyw :)))
    Pozdrawiam.
    * Pozwoliłam sobie na cytat (żeby nie było, że mam coś przeciwko Skierniewicom :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Fidrygauko .. ależ fajnie Cię czytać .. bardzo lubię Twój styl :^) .. tak Ci 'Werterzy z Skierniewic' nadal potrafią też pocierpieć :^) hihihi .. zawsze z tych samych powodów .. i to po pomimo mocno posiwiałych włosów :^)) ..
      a angielskie dolinki są bardzo urocze .. można do pubu zajrzeć i spotkać ludzi którzy tam popijają jakieś localne Ale .. prawie od Bitwy o Anglię mogłoby się wydawać a brzuszki wskazywać :^)) .. ja tam Wyspy bardzo lubię .. masz tak cudowne rejony do spacerów .. wiesz, że można przejść całą długość Tamizy ścieżką ? .. przeszedłem ją kiedyś od Hampton Court do City :^)

      tak ten lód tworzący się był niesamowity .. a to tym Bajkale sprawdzałem w klku źródłach bo aż nie do wiary .. ale takie jest głębokie, że ma w sobie prawie 20% wszelkiej słodkiej wody na Żiemi

      Bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  9. Przed nami tyle miejsc do zobaczenia, w moim przypadku na zdjęciach - ale zawsze;-) Cieszę się,że pokazujesz ten niedostępny dla mnie kawałek świata! I proszę jakie piękne zdjęcia można robić z samolotu;) Miłego wieczoru Piotrze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Aniu! bardzo miłe słowa dla mnie
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz