Run Austin, run ..

Parafrazując słynny okrzyk z 'Forest Gump' .. 'Run Forest, run' .. jak co roku Austin wczoraj powitał około 20 tysięcy maratończyków i pół-maratończyków. Atmosfera na starcie była wspaniała i tak fajnie sobie kłusować przez centrum Austin i wzdłuż jeziora Lady Bird razem z tysiącami innych biegaczy.

Ciekawostką jest to, że biegaczy co milę lub dwie pokrzepiają zespoły muzyczne różnych stylów tak eklektycznych jak samo Austin - a to rock, a to country, czy folk, czy jazz, czy muzyka mariachi rodem z Meksyku. I dobrze, że pokrzepiają muzyką a woluntariusze poją wodą co dwie mile bo Austin ma wzgórza, które dają się biegaczom we znaki szczególnie pod koniec biegu.

Kilka lat temu przebiełem pełen maraton w Austin i to był jeden z najcięższych i zarazem najszcześliwszych dni w moim życiu. Poznałem jak bardzo trudno przebiec te ponad 42 kilometry i jak wielka jest euforia na mecie. Od tamtego czasu staram się przebiec choć jeden pół-maraton w roku. Pół-maraton jest moim zdaniem kilkakrotnie łatwiejszy niż maraton a jednocześnie przebiegnięcie 21 km daje wielką satysfakcję ukończenia biegu długodystansowego i pokonania własnej słabości.

W tym roku nie było mi łatwo kiedy około 17 kilometra rozbolało mnie w kręgosłupie i musiałem bardzo zwolnić przez ostatnie 4 km. Bieganie po twardym asfalcie jest dla mnie problemem i dlatego ćwiczę biegając po ścieżkach. Ale choć zabrakło mi bardzo wiele bo prawie 20 min do mego rekordu życiowego 1:52 sprzed dwóch lat to po prostu byłem bardzo szczęśliwy, że dobiegłem do mety. Trudno opisać radość ostatnich metrów długiego biegu i wzruszenie przekroczenia mety po tak dużym wysiłku. Wiem, że powrócę za rok na trasę by być może zejść ponownie poniżej 2 godzin a może zbliżyć się do rekordu życiowego ale tak na prawdę by poczuć niesamowitą atmosferę startu i mety.

Maraton i pół-maraton w Austin są także patriotycznym wydarzeniem i rozpoczynają się od odśpiewania hymnu Stanów Zjednoczonych tuż przed startem. Biegają żołnierze i strażacy a także biegacze z flagami. Nie wiem jak sobie radzą biec z flagą tak długo i podziwiam ich.





Start jest bardzo raniutko spod budynku Kapitolu Stanu Teksas w samym centrum Austin. Kapitol robi wrażenie - tylko ten w Waszyngtonie jest większy.




A meta na głównej ulicy  Congress Street w centrum Austin. Kiedy z daleka biegacz już widzi tą metę nagle dostaje skrzydeł. Wszystkie bóle odchodzą w niepamięć na tą chwilę. To wspaniałe uczucie.


Zmęczony ale szczęśliwy ... no i jest medal .. i jaki fajny :^)




A Austin spogląda i zaprasza biegaczy już na następny rok i tak już od 25 lat ...



Komentarze

  1. Gratulacje Piotrze!!!
    21 kilometrów....piękna trasa. Tyle to ja robię, ale na rowerze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Julio :^) i na rowerku 21 km to jest coś i jak fajnie!
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  2. Wielkie Gratulacje!
    Podziwiam. Co prawda biegam jakieś 40 min dziennie, ale hm na maraton raczej nie startuje. Duży podziw!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :^) .. bardzo mi miło .. 40 min dziennie to jest coś .. bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  3. Gratuluję, świetny start i meta radosna, medal świetny. Brawo Piotrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :^) i bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  4. Jeju, jak ja podziwiam takich ludzi, którzy mają tyle samozaparcia, motywacji, radości z biegania na taaaakich dystansach! Podziwiam wiec i Ciebie, Piotrze! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Agnieszko i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Kasia i niezmiennie bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  6. Również bardzo, bardzo gratuluję! :) "Kiedy z daleka biegacz już widzi tą metę nagle dostaje skrzydeł. Wszystkie bóle odchodzą w niepamięć na tą chwilę. To wspaniałe uczucie." - i chyba dla niego warto, nawet bez pobicia życiowego czasu :)) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak bardzo warto ..ten moment mety jest niezapomniany .. bardzo dziękuję Iza . i pozdrawiam bardzo ciepło:^)

      Usuń
  7. Wow, gratuluję, ja bym po 3km padła i nie wstała = tak wiem, nie ma się czym chwalić :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno by tak nie było Agnieszko .. to tylko sprawa czasu i chęci .
      bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  8. Wielkie gratulacje, chyba już po raz tysięczny Piotrze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Żaneto .. bardzo mi miło i wiele dobrych fal dla Ciebie .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  9. Super akcja. Chętnie sama bym do Was dołączyła.
    Ogromne gratulacje Piotrze !!
    Kiedyś udało mi się przebiec pół maraton, fajne doświadczenie i cudowne wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale Kasiu, że przebiegłaś .. gratuluję
      bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  10. super! :) ja jestem beznadziejnym biegaczem.. a maraton w Paryżu już w kwietniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :^) .. czy będziesz biec ?
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  11. Gratulacje! A medal faktycznie bardzo ładny :)

    Przyznam, że podziwiam Twoją kondycję i zazdroszczę- ja byłabym w stanie przebiec maks. 10 km;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Paulina .. a wiesz 10 m to już dużo i wcale nie tak daleko od półmaratonu po 2-3 miesiącach ćwiczeń na pewno całkiem osiągalny a Chicago ma wielkie tradycje :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  12. Fajna sprawa ten maraton
    pozdrawiam / photoopassion :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  13. Podziwiam, podziwiam i jeszcze raz podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję bardzo mi miło .. ale nie wiem czy zasłużyłem tak na prawdę .. to nie jest aż taki wielku wyczyn :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz