Magnoliami ...

Zajrzałem przez szybkę przy wejściu i ujrzałem je. Był niedzielny poranek i drzwi były zamknięte. Wyprosiłem u strażnika by móc wejść przez boczną bramę i spróbować innych drzwi. Chyba wzbudziłem zaufanie pomimo ledwo co dopranego ręcznie ubrania pielgrzyma tuż po powrocie z El Camino de Santiago. Wszedłem na dziedziniec i usiadłem na ławeczce. Było cichutko. Nie było nikogo poza wiosenką. Spoglądałem na magnolie i uśmiechałem się do kogoś kto kiedyś wspomniał mi w rozmowie o tym dziedzińcu i kto przechodził przezeń codziennie przez lata studiów.

Dziś po roku ponownie kwitną magnolie na dziedzińcu KUL w Lublinie i nieco wcześniej bo wiosenka przyszła wcześniej ....










Pisząc teraz słuchałem tej  muzyki Yann Tiersen'a, która bardzo pasuje mi do tego wspomnienia :^).. https://www.youtube.com/watch?v=eAegpQRwmFY tak i przepięknej tęsknej muzyki z filmu Her https://www.youtube.com/watch?v=8l7DUhqtWB4, którą czuję tak dobrze :^)

Komentarze

  1. Uwielbiam magnolie, potrafię się nimi zachwycać w zachwycie bez końca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłą wizytę droga Migafko .. i ja je uwielbiam a to miejsce bardzo specjalne dla mnie :^)

      bardzo ciepło pozdrawiam i życzę wiele pięknych widoków na mangolię :^)

      Usuń
  2. Piotrze, świetny post! Magnolie uwielbiam i rozkoszuję się ich widokiem w ogrodzie, a Yanna Tiersena mogłabym słuchać godzinami, ponieważ to mój ulubiony kompozytor:) Cieszę się, że znalazłam chwilkę, aby zajrzeć do Ciebie, bo od razu poprawił mi się humor:)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe odwiedziny droga Sosenko .. i ja uwielbiam magnolie .. działają na mnie bardzo optymistycznie i to miejsce na zdjęciach sentymentalne
      pamiętałem muzykę Tiersena z Amelie ale ostatnio ponownie 'odkryłem' zupełnie przypadkowo i teraz jest często w moich słuchawkach :^)
      bardzo ciepło pozdrawiam wiosennie :^)

      Usuń
  3. Zachwycające magnolie....i ten trawnik z różowych płatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak te płatki magnolii pięknie utkały dywanik .. co za przepiękna chwila . . niezapomniana dla mnie :^)
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  4. Uwielbiam magnolie! I to właśnie najbardziej tę popularną odmianę, jasnoróżową :))) U mnie w ogrodzie się nie przyjęła, chyba złe warunki miała, ale będę próbować jeszcze :) Chociaż to i tak ponoć drzewo dla przyszłych pokoleń - tak wolno rośnie. Koło Wrocławia już powoli przekwitają... ale ja jeszcze czekam na bzy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Droga Petoncle za miłe odwiedziny .. i jak fajnie, że masz ogród gdzie możesz zasadzić magnolię .. o tak bez przyniesie niebiańską woń :^) ... bardzo ciepło pozdrawiam Wrocław i jego okolice :^) .. byłem nie dawno i jest tam ślicznie

      Usuń
  5. Gdy bylam mloda nastolatka, to bawilam sie w Niewidzialna Reke (kto jeszcze pamieta na czym to polegalo?). Pomagalam "w tajemnicy" starszej Pani, nauczycielce na emeryturze w drobnych zakupach, sprzataniach. Z czasem przestalam byc juz taka "niewidzialna" i wpadalam do niej do kawalerki na 10 pietrze poodkurzac, wyskoczyc po zakupy itd.
    Dlaczego o tym pisze? Bo w mej pamieci magnolie kojarza mi sie z Pania Maria. To od niej dostajam w prezencie powiesc dla mlodziezy "Dom pod magnolia". Przez lata nie wiedialam jak takie magnolie moga wygladac, co im dodawalo tajemniczosci. I nawet teraz gdy widze te piekne kwiaty na drzewach, myslami wracam do tamtych wlasnie lat… Uf , nostalgicznie mi sie zrobilo :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nika bardzo dziękuję Ci za osobisty i bardzo piękny komentarz .. tak i ja pamiętam 'niewidzialną rękę' :^) .. bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  6. Magnolie są niezwykłe - wyglądają dość królewsko, a jednocześnie są takie delikatne...
    Piękne wspomnienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło magnoliowo :^)

      Usuń
  7. Piekne portret i piekna muzyka w tle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuje Monika i bardzo ciepło pozdrawiam wiosennie :^)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. :^) ... jak fajnie, że są i cieszą nas wszystkich .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  9. Magnolie to piękne kwiaty, ale w Warszawie trzeba jeszcze chwilę chyba na nie poczekać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już niedługo na pewno .. moi Rodzice mieszkają na Natolinie i mam częste wiosenne informacje :^) .. pozdrawiam bardzo ciepło Agnieszko :^)

      Usuń
  10. Uwielbiam ten moment kiedy kwitną drzewa owocowe , to jest taka chwila , ale jest tak piękna ,że warto choć parę dni cieszyć oczy :) Magnolia jest taka majestatyczna a jednocześnie taka delikatna . U mojej Babci w ogrodzie kwitł migdałowiec , na biało . Kiedy zakwitał zawsze niespodziewanie , robiło się w ogrodzie jak w Edenie , przynajmniej ja tak to sobie wyobrażałam,że tak jest w Raju:) Może kiedyś będziesz w Gdańsku , polecam Ci park oliwski , w której jest bardzo okazała magnolia , kiedy kwitnie ludzie przychodzą podziwiać i zachwycać się tą ulotna parodniowa chwilą:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo pięknie napisałaś Justyna .. migdałowce tak wcześnie i przepięknie bielutko kwitną .. a to wspaniale z tą magnolią w Parku Oliwskim .. może uda mi się zobaczyć wiosną za parę lat .. teraz mam troszkę daleko :^)
      bardzo ciepło pozdrawiam wiosennie :^)

      Usuń
  11. Magnolie to jedne z najpiękniejszych wiosennych drzew..
    Tez lubię Yanna Tiersena! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za odwiedziny Agnieszko .. i ja ponownie 'odkryłem' Yanna Tiersena po jakimś czasie i zamarłem w zachwycie na moment muzyki :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  12. bardzo lubię magnolie.. kojarzą mi się z momentami, kiedy wiosna nadchodziła w czasach liceum :D mieliśmy wielkie piękne drzewo tuż przed szkołą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajne wspomnienie Bina ! ..ja tak pamiętam kasztanowce sprzed szkoły .... . bardzo ciepło pozdrawiam wiosennie :^)

      Usuń
  13. Mozna zwariowac od pieknosci magnolii. Dzialaja na wszystkie zmysly. A te rozowe - najpiekniejsze. Pozdrawiam slonecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :^) ... hihi Mara .. ale fajnie to ujęłaś .. tak dokładnie czuję na widok kwitnących drzew .. można zwariować i nie można oderwać wzroku :^) ...
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  14. Magnolie są piękne!ale przyznam szczerze, że od niedawna zaczęłam się nimi zachwycać :).Chyba musiałam do nich "dojrzeć" :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja też :^) ... a teraz widzę całe obłędne piękno kwitnących drzew :^)
      bardzo dziękuję za miłe odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  15. Przepiękne magnolie, uwielbiam.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Małgosiu i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  16. Dziękuję za ciepłe słowa i odwiedziny Piotrze:) Strasznie mi miło,że zaglądasz! Wiosna to wspaniała pora roku... ps. format zdjęć bardzo przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja bardzo dziękuje za miłe odwiedziny Aniu .. bardzo lubię Twoje fotografię i krajobrazy ...
      pozdrawiam bardzo ciepło wiosennie :^)

      Usuń
  17. Radosnych Swiat w gronie rodziny Piotrze:-)
    Wczoraj ogladnelam film "The Way" o drodze do Santuago de Compostela.
    Przyppomnialy mi sie relacjei z Twojej wedrowki:) Ach kiedys sie tam wybiore;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i życzę wiele dobra i wiele pięknych chwil Wielkanocnych

      ale fajnie, że widziałaś The Way film wiernie oddaje duch El Camino choć oczywiście jest dramatyzowany ..
      trzymam kciuki za Twoje El Camino w przyszłości
      ja na pewno powrócę tym razem na El Camino del Norte za parę lat .. El Camino po prostu żyje we mnie i chcę powracać :^)

      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  18. to jest szaleństwo magnoliowe, przepiękne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i bardzo dziękuję za miłą wizytę
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  19. To mój ulubiony dziedziniec i wyobraź sobie, że "przechodziłam" przez niego wiele lat temu :-) ale faktycznie gdy nikogo tam nie ma jest cudowny, cichy i spokojny, też kiedyś wpadłam do Lublina na chwilkę i chciałam pokazać swojej córce tę piękną uczelnię i też prosiłyśmy strażnika żeby nas wpuścił z wrażenia usiadłyśmy i nie zrobiłyśmy nawet jednego zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bardzo dziękuję za Twoje piękne wspomnienie .. tak pięknie tam było i cichutko .. miejsce mi do kiedyś nieznajome a teraz już w sercu bliskie
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz