Śniadanko z Renoirem ...

Pewnego razu Albert C. Barnes bogaty chemik wynalazca i fundator wspaniałej kolekcji impresjonistów w Barnes Fundation w Filadelfii zapytał Duncana Phillipsa kolecjonera malarstwa z Waszyngtonu: ‘Czy to jedyne płótno Renoira, które masz?’  a Phillips po chwili odpowiedział ‘Tak to jedyne płótno Renoira, które pragnąłem mieć’.

'Śniadanie wioślarzy' Renoira ma magiczne światło i radość życia w sobie. Nie wiem czy pamiętacie to dzieło z filmu 'Amélie'?  :^) i próby uchwycenia wzroku kobiety wpatrującej się w naszym kierunku ..:^)

W Klubie Polki na Obczyźnie znajdziecie notkę o tym przepięknym płótnie: http://klubpolek.pl/z-cyklu-swiat-kulturalnie-sniadanko-z-renoirem/






Komentarze

  1. Właśnie wracam z " Klubu " Bardzo fajny wpis Piotrze. Znów się czegoś nowego dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Kasiu .. bardzo mi miło, że notka spodobała Ci się ,, to tylko taka ciekawostka i moje bardzo subiektywne impresje zupełnego artystycznego amatora :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  2. Dziękuję za wartościową lekcję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe odwiedziny :^) .. w zamyśle to miała być po prostu ciekawostka .. takie moje subiektywne wrażenia .. zupełnie nienaukowe :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Uwielbiam ten obraz... bardzo pozytywnie nastraja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też .. bardzo :^) .. dokładnie taj czuję kiedy nań spoglądam .. daje światło, lekkośc, i pozytywną energię
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Połączenie ciepłych kolorów - żółtego z pomarańczowych i przełamanie ich zimnym - niebieskim jest świetne!
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Droga Obieżyświatko za zawsze miłe mi odwiedziny :^) .. pięknie to ujęłąś .. nie uświadomiłem sobie wcześniej tego zestwau kolorów .. tak on działa wspaniale ..
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Wspaniały wpis Piotrze (przeczytałam w całości u Polek :))
    Musisz nas częściej zabierać w takie podróże, a nie tylko te maratony i maratony :))
    Ja w każdym razie piszę się na krytyczne spojrzenie na sztukę a'la Peregrino!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Fidrygauko .. bardzo dziękuję za miłe odwiedziny i tak miłe słowa ..:^) .. ale zachichotałem z tymi maratonami:^))) wybrażam sobie jak ten mój blog może być monotnny: maratony :^), pielgrzymki, kwiaty, i maratony znowu .. itd itp :^)) bez końca .. a tu nagle jakiś Renoir ;^))

      jestem zupełnym amatorem i bardzo niewiele wiem o sztuce ale oczywiście jak każdy mam to co lubię i to co mniej :^))
      ten obraz uwielbiam .. ale jeszcze wiele innych teź i napiszę o nich na pewno;^)
      bardzo ciepło pozdrawiam :^))

      Usuń

Prześlij komentarz