Lublin raniutko

Niezmiennie Lublin niezapomniany ...

Tym razem zatrzymałem się w mieszkanku na Złotej 6 w samym sercu tuż przy Dominikanach ...a raniutko wyjrzałem wśród murów
....

Chorągiewka na dachu śpiewa,
bladej gwiazdy wypełza pająk.
Latarnie w czarnych drzewach,
kołyszących się mrugają.

Ciepła woń płynie z piekarń,
a cisza z zamkniętych bram.
Gdyby pies na dalekim przedmieściu nie szczekał,
byłbyś – jak nigdy – sam.

Sam, może jeszcze rzeczułką,
której nie słychać,
choć w taką jasną noc z lazuru
i ona – niebios kochanka –
od zmierzchu aż do ranka
na pewno wzdycha

wśród murów...

....

Józef Czechowicz
"Poemat o mieście Lublinie "



















Komentarze

  1. Pięknie wygląda miasto skąpane w takim porannym świetle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to moja uluboiona pora .. :^)
      bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  2. Tajemniczo, zagadkowo wygląda Lublin na tych fotografiach. Co do poprzedniego posta odnośnie m.in. gór, niedaleko mojego miejsca zamieszkania znajduje się Pogórze Wielickie i kierując się na jego południową stronę, z najwyższego miejsca można zobaczyć w dole połyskującą taflę jeziora Dobczyckiego, a ponad nim od lewej do prawej Beskid Wyspowy, Żywiecki, Sądecki a jeszcze powyżej Tatry , prawie jak na dłoni - zapewniam zapiera dech , Renee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Renee .. mieszkasz w pięknym miejscu !
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. piękne światło na pierwszym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Uwielbiam miasta (i nie tylko) o złotych godzinach - warto się przemóc i wstać przed świtem, bo ciche i puste miasto o świcie jest genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja myślę, że bardzo warto wstać o świcie by zobaczyć miasta skąpane w promieniach budzącego się słońca :^)
      no i tak jak piszesz jest pusto i magicznie
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. weszlam dzis na Twoj blog bo mialo byc o twoim kraju idelanym a tu Lublin... Tez idelanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Kasia .. hahaha kraj idealny w jednej notce wcześniej .. tyle, że takowy nie istnieje :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. Piekne fotografie. Bardzo lubie Lublin;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Ameli .. i ja bardzo lubię i jest mi bliskie w sercu .. zawsze niezapomniane odwiedziny
      pozrdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. Lublin uwielbiam! Oddałeś jego piękno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja także bardzo .. bardzo dziękuję za miłe słowa ,, wiele dla mnie znaczą
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz