Drzewo inspiracji od 2500 lat ...

To miejsce było dla mnie inspiracją od kiedy po raz pierwszy przeczytałem o nim przed laty. Widziałem, że przyciąga mnie i pragnę tam dotrzeć.

Drzewo Bodhi jest uznawane za najważniejsze miejsce związane z buddyzmem – to tu Lord Budda osiągnął stan oświecenia około 2500 lat temu. To drzewo dziś jest pra-potomkiem tamtego drzewa. Nadal niesamowicie inspiruje. 

O świcie chodziłem boso wokół świątyni, spoglądałem, i tak jak wielu innych poświęciłem czas medytacji.














Kiedy otworzyłem oczy po medytacji koło mnie spała psinka :^) ...




Wokół Świątyni Mahabodhi powstało wiele świątyń reprezentujących wszystkie kraje gdzie buddyzm przyjął się .. Te najpiękniejsze to Tybetańska gdzie przez długie minuty byłem sam raniutko ...


i bez wątpienia Tajska ..jest przepiękna



a posąg Buddy łagodnie góruje nad wioską ..


Komentarze

  1. Niezwykłe miejsce, zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Małogosiu ,, miejsce magiczne .. zdjecia nie potrafią oddać jego atmosfery
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  2. te kiedys odwiedzę to miejsce i się do tego ustosunkuję ;) bardzo inspirujące!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bina .. tak zdjęcia nie potrafią oddać atmosfery .. bardzo warto doświadczyć
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Patrzę sobie na mapie, gdzie jesteś. Ja chciałabym się kiedyś wybrać do Puny (po drugiej stronie kraju), bo tam jest ośrodek jogi Iyengara, którą od kilku lat (staram się) uprawiać. India z jednej strony mnie kusi, chyba właśnie tą rozbudzoną duchowością, której wiele aspektów w ogóle się Zachodowi wymyka. Z drugiej strony, problemy społeczne, o jakich czytam, strasznie przytłaczają. Miejsce na pewno szalenie fascynujące...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak fajnie, że uprawiasz jogę .. tak oczywiście, że India ma problemy społeczne ale to co media piszą/trąbią to oczywiście przerysowane ... to fascynujące miejsce na ziemi .. inne, chaotyczne, zakurzone ale fascynujące ... i Varanasi a tym bardziej Bodh Gaya były niesamowitym przeżyciem dla mnie .. doświadczyłem Indii tylko troszkę bo moim głównym celem był Nepal i Annapurna .. na pewno powrócę

      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. To miejsce to zdecydowanie OAZA SPOKOJU. Nie dziwię się, ze można tam pomyśleć, pomedytować.
    No i dodatkowo zrobiłeś piękne, wyraziste zdjecia Piotrze, niesamowite te budynki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak dokładnie było .. bardzo dziękuję Agnieszko i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Niezwykłe miejsce, wspomnienia zapewne bezcenne... :)
    No to oglądam zdjęcia raz jeszcze... Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Iza i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. O matko jak pięknie! Niesamowite zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Magda .. miejsce jest po prostu niezwykłe .. zdjęcia niestety nie oddają całego klimatu
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz