Z Europy do Azji i do Europy ...

Żegnając się powolutku z 2014 wspominam nieplanowaną wcześniej podróż dookoła świata kiedy z Nepalu poleciałem do Warszawy do Rodziców zamiast planowanej wcześniej Jawy i powrotu z Bali do Stanów. Dzięki temu miałem 24 godzinki w Istanbule gdzie miałem przesiadkę do Warszawy. I tak spełniły się moje skryte marzenia by doświadczyć cudownej Hagia Sophia i przemierzyć Bosfor.

Tuż po przylocie pojechałem na Plac Taksim a potem do Kabataş gdzie przesiadłem się na prom do Kadıköy aby przepłynąć Bosfor z Europy do Azji. Bardzo ucieszyłem się z wyboru tego promu bo wokół mnie byli sami miejscowi powracający z pracy do domu i wydawało mi się, że byłem jednym z nielicznych turystów. Prom z Kabataş do Kadıköy kosztował tylko 4 tureckie liry a dał mi tak wiele przeżyć. Potem powróciłem innym promem z Kadıköy do Eminönü już ponownie do Europy tym razem za jedyne 3 liry. 


Poniżej spojrzenie na Kabataş i Beyoğlu po stronie europejskiej ...


A w oddali Sultanahmet ...


Prom zbliża się do Kadıköy po stronie azjatyckiej ...


Po drugiej stronie Bosforu w Europie w oddali średniowieczna Wieża Galata w dzielnicy Galata/Karaköy...


I także po stronie europejskiej Bosforu w oddali Niebieski Meczet po lewej i Hagia Sophia po prawej ...

I zbliżenie na cudowną Hagia Sophia ...


Niezapomniany widok ...


Komentarze

  1. Pięknie!
    Też mam w planach Istambuł, tylko jeszcze nie wiem kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie dziękuję ... bardzo warto tam zajrzeć .. pozdrawiam bardzo ciepło :^) xoxo

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Jakie piękne zdjęcia! Widok na HS rzeczywiście imponujący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Iza .. pozdrawiam bardzo ciepło i życzę Wam wielu wspaniałych wędrówek w 2015
      ściskam !

      Usuń
  4. Mam nadzieję, że kiedyś i ja będę się mogła chwalić takimi pięknymi zdjęciami :) Takie podróże to moje ogromne marzenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie Ci Marta życzę wielu pięknych chwil podróżach i wiele dobra i ciepła w Nowym Roku
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Stambuł jest niesamowity. Zakochałam się w tym mieście. Rozpoczęłam moją podróż autostopem po Turcji i Gruzji po europejskiej stronie Stambułu, zakończyłam po azjatyckiej. Jak sobie pomyślę o tym mieście ile ciekawych rzeczy tam doświadczyłam mam ochotę wszystko rzucić i się tam przeprowadzić :)

    Cudownego 2015 roku Piotrze, samych dobrych ludzi na Twojej drodze.
    Dobrze, że jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak fajnie Kasia, że miałaś tak fascynującą przygode w Stambule. to niesamowite miasto .. trzymam kciuki, że pozostanie takie bo tu i tam ktoś napomknął, że kult jednostki Erdogana może to zmienić .. niesamowite miejsce na pograniczu dwóch kontynentów i kultur ...miałem tylko 24 godzinki i tylko troszkę zasmakowałem warstwy zewnętrznej starając się omijać natłok turystów (tam gdzie się dało :^) )


      życzę CI wspaniałego roku 2015 i w podróży i w domu ..pozdrawiam bardzo ciepło

      Usuń
  6. Mnie tez zachwycil Stambul i mam nadzieje, ze wroce! Na dodatek Turcja zniosla wizy día Polakow! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to wspaniale, że tam byłaś Joanna .. niesamowite miejsce mam nadzieję, że takie pozostanie na styku dwóch kultur choć Erdogan ma inne ciągotki ... bardzo fajnie z wizami .. wjechałem na paszporcie USA i miałem wizę ale otrzymałem ją przez internet przed wyjazdem i nie było to żaden problem .. podobnie jest z wizami do Australii, które można otrzymać przez internet

      życzę wiele dobra i ciepła i piekna w podróżach w 2015!

      Usuń
  7. Przepłynięcie z Europy do Azji (no i w drugą stronę tak samo) musiało być magiczne! Piękne zdjęcia poza tym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to było niezapomnianie przeżycie ... całkiem magiczny Bosfor ... bardzo dziękuję za wizytę i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz