Z zadartą głową w Hagia Sophia ...

Wchodząc do środka poczułem gęsią skórkę i dreszczyk emocji. Czy to naprawdę to ta Hagia Sophia? ...Czas mijał powolutku. Było już późno kiedy wszedłem i było niewielu zwiedzajacych a wychodziłem prawie ostatni. Brak natłoku zwiedzajacych dodawał powagi.

Choć był to meczet przez prawie pięć stuleci po zdobyciu przez Turków Konstantynopola a teraz od czasów Prezydenta Attatürka jest tu muzeum to jednak czuje się zdecydowanie, że to była przez ponad dziewięć stuleci Świątynia chrześcijańska o ogromnym znaczeniu dla chrześcijan wschodu. Dzisiaj w po prawie 1500 latach od jej zbudowania Hagia Sophia nadal sprawia niepowtarzalne wrażenie.

I dziś w Dniu Wigilii Bożego Narodzenia powracam tam myślami a Wam drodzy odwiedzajacy peregrino tutaj czasem życzę wiele dobra i ciepła na Święta Bożego Narodzenia i wielu pięknych chwil i w podróżach i w domu w Nowym Roku.















Komentarze

  1. Piękne zdjęcia... wspaniałych Świąt Piotrze :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Małgosia .. Życzę wiele dobra i ciepła w Nowym Roku :*
      bardzo dziękuję, że zaglądasz tu do mnie :^)

      Usuń
  2. O tak, Hagia Sophia zrobiłą na mnie podobne wrażenie....
    I też nie wierzyłam, że tak, to ja jestem w tej wielkiej, tak znanej świątyni...
    Spokojnych Świąt Piotrze..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. doprawdy niesamowite miejsce na świecie .. jak fajnie, że i Ty miałaś okazją ją ujrzeć.

      bardzo dziękuję za życzenia Życzę Wam wiele dobra i ciepła w Nowym Roku i nowego domu :
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Wesołych Świąt!
    Wnętrza te widziałam w dzieciństwie, liczę, że kiedyś tam wrócę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za życzenia Życzę Ci wiele dobra i ciepła w Nowym Roku

      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. W Dzień Bożego Narodzenia ślę z Krakowa najserdeczniejsze życzenia , dla Ciebie Piotrze oraz dla grupy osób czytających Twojego bloga.
    Wszystkiego dobrego. Renee
    Zdjęcia magiczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renee bardzo dziękuję za życzenia Życzę Ci wiele dobra i ciepła w Nowym Roku .. zawsze zazdroszczę Krakowa .. .
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Spokojnych Świąt Piotrze
    x:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiele dobra i ciepła Julio :* .. ściskam bardzo ciepło xo

      Usuń
  6. Peregrino,
    obyś na swoich szlakach jak najczęściej natrafiał na znaki Dobra i Sensu.
    I Piękna.
    Pozdrawiam świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Tamaryszku ... piękne życzenia od Ciebie
      i wzajemnie życzę Ci wiele dobra i ciepła i piękna w Nowym Roku
      ściskam bardzo ciepło Świątecznie jeszcze :^)

      Usuń

Prześlij komentarz