Zimowy spacer w NYC

Po prostu uwielbiam Nowy Jork. Zawsze fascynuje mnie swoim dynamizmem i kreatywnością.
Tym razem miałem tylko parę godzin na zimowy spacer wieczorkiem i raniutko przed odlotem. Było bardzo mroźnie ale to tylko dodawało uroku miastu.

Zatrzymałem się niedaleko 'żelazka' tzn budynku Flat Iron dla mnie najpiękniejszego w całym mieście tuż obok parku Madison Square Park.





Nie mogłem nie pozdrowić ulubionych Grand Central Terminal i Chrysler Building .. ikon beaux arts i art deco ...

.. z mojego skromnego pokoju spoglądałem na Empire State Building i w oddali na Chrysler Building ..

.. a raniutko na 6 Aleji (Avenue of the Americas) w oddali widać One World Trade Center

dotarłem do Washington Square Park w zimowej aurze ... jak zawsze śliczny ..




a One World Trade Center oświetlał słońcem miasto  ...

.. wieczorkiem miałem tylko chwilkę na Central Park ...



a następnego dnia już odlot z lotniska Newark Liberty ... na pewno powrócę do NYC kiedy tylko będę miał okazję ...



Komentarze

  1. Ooooooo żyjesz :)))
    i nawet zdjęcia robisz
    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem Julio i bardzo ciepło ściskam :*

      Usuń
  2. Nowy Jork mam zaplanowany. Musi jeszcze chwilkę poczekać, dosłownie chwilkę, ale przecież nie ma tendencji do ucieczki, więc spokojna jestem że będzie tam gdzie jest.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno poczeka Droga Migafko .. nie wszyscy lubią to miasto bo na pewno nie jest sterylne ale dla mnie wspaniałe przez dynamizm i kreatywność tygla
      pozdrwiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia. Bardzo chciałabym wrócić do NY jeszcze kiedyś. Miasto miast. :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczeka na Ciebie ,. bardzo dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Też mam nadzieję na powrót do NYC łan dej, bo wpis megazachęcający!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie życzę powrotu choćby na chwilkę .. zawsze fascynuje mnie ... pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Ten Nowy Jork ma w sobie cos takiego... magiczno-filmowego. Te zdjecia sa takie nierealne i jakos pokazuja zupelnie inny swiat, chociaz teoretycznie moglabym postarac sie o wize, kupic bilet i tez tam wyladowac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak .. myślę, że warto kiedyś zawitać do NYC choćby po to aby odczarować jego filmowy kilmat i po prostu ujrzeć w jego codziennej odsłonie ... uwielbiam to miasto jest nie powtarzalne ze swoim klimatem gdzie wszystko wydaje się możliwe ... podobnie Londyn gdzie kiedyś mieszkałem równie kosmopolityczny choć NYC bez królewskiej wyniosłości :^))

      ach te wizy .. mam nadzieję, że problem zniknie już wkrótce .. te wizy to chyba nie jest duży problem nie znam nikogo kto by jej nie dostał choć oczywiście to utrudnienie ... musiałem mieć wizę do Indii i Nepalu kiedy tam leciałem no i do Turcji też :^)

      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. Tez uwielbiam Nowy Jork, tzn jeszcze w nim nie bylam, ale juz wiem ze lubie :) Fascynujace zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo serdecznie życzę Ci podróży tam .. miasto ma swój niepowtarzalny klimat .. nie wszystkim się podoba .. na pewno nie jest 'sterylne" :^)) ale fascynuje swoim dynamizemem ... uwielbiam jak cały czas definiuje się na nowo

      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. Ja mam wielką nadzieję, że kiedyś sie tam udam... A najbardziej marzy mi sie właśnie Central Park... Taka oaza spokoju pośród zgiełku miasta.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki Agnieszka .. Central Park taki właśnie jest .. całkiem niesamowita oaza ... pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  8. Flat Iron wygląda super :)
    piękne zdjęcie, czarujący NY zimową porą. pojeździłabym na łyżwach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bina i ja też bardzo chciałbym tak na łyżwach .. bardzo dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  9. Wieczorny Nowy Jork mnie zauroczył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ma niezwykły klimat .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  10. Chętnie wrócę tam z Tobą :) I chyba gdziekolwiek nas zaprowadzisz ze swoją fotowizytą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Czaro .. zawsze zapraszam na spacer :^) ... i mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję by zatrzmać impresje z Waszego Belleville w moim telefonowym a może nawet lustrzankowym fotoświecie :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  11. Imponujące budowle :) a zdjęcia sa tak dobrze zrobione ,że patrząc na nie , "słyszę" tętno tego miasta , ruch , szum , warkot ...
    dawno nie zagladałam , zatęskniłam nadrobiłam zaległości , przeczytałam notki , jestem zadowolona:))) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za odwiedziny Justyna .. pozdrawiam Cię bardzo ciepło :^)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. chyba tak :^) .. dziękuję za wizytę i serdecznie pozdrawiam :^)

      Usuń
  13. Cudowne, magiczne zdjęcia:) Byłam w NYC w Nowy Rok, zachwyciła mnie cała ta świateczna otoczka, chociaz tlum ludzi pod choinka mnie przytłoczył. Wlasnie dzisiaj mialam dodac zdjecia na bloga, niestety wczesniej nie mialam czasu aby to zrobic.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o wspaniale Klaudia! .. nigdy nie miałem okazji aby odwiedzić NYC w Sylwestra . na Time Sq..
      pozdrawiam bardzo ciepło :^) ..

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło bardzo dziękuję i bardzo dziękuję za odwiedziny tutaj .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz