Błękit nieba w zimowym Denver

Miałem tylko kilka godzin po przylocie do Denver po południu przed zebraniami u klienta przez pozostałe dni tygodnia. Szybciutko znalazłem przystanek podmiejskiego pociągu i pojechałem na parę godzin do centrum.

Denver jest jednym z najpiękniej położonych dużych miast w Stanach. Choć na wysokiej równinie około 1600 metrów nad poziomem morza ( i stąd nazywany Mile High City) to tuż u podnóża majestatycznych Gór Skalistych. Na horyzoncie majaczą czterotysięczniki Mt Evans i Longs Peak.
Tam w górach jest wiele najsłyniejszych ośrodków narciarskich i snowboardu w Stanach takich jak Aspen, Vail czy Breckenridge,

Miasto kiedyś było domeną pionierów szukających złota potem kowbojów a dziś jest bardzo prężnie rozwijającym się ośrodkiem wysokich technologii. Denver rośnie i przyciąga nowych inwestorów i nowych mieszkańców z innych stanów takich jak Kalifornia bo koszty zamieszkania w Kolorado są o połowę niższe niż w wielu rejonach Kalifornii. Dla przybyszów ze stanów południa jak choćby z Teksasu,  Kolorado oferuje lepszy chłodniejszy klimat w lecie a choć zdarzają się tu niskie temperatury w zimie to klimat jest dużo łagodniejszy niż w Chicago czy Nowym Jorku czy Bostonie.

Bardzo często błękit nieba gości nad Denver. Miasto ma średnio 245 słonecznych dni  w roku czyli więcej niż Austin w Teksasie gdzie mieszkam choć Austin jest położone dużo bardziej na południu.

I ja także miałem błękitne niebo podczas mojego spaceru w Denver. Nie miałem okazji tu zajrzeć od wielu lat. Po raz pierwszy odwiedziłem Denver prawie 25 lat temu kiedy autobusem przejechałem prawie wszystkie zachodnie stany w drodze do prowincji British Columbia w Kanadzie.

Góry Skaliste w oddali przy podchodzeniu do lądowania ....


Misio zagląda do Colorado Convention Center :^) ,,,

Nowoczesna zabudowa przeplata się z tradycyjną w centrum Demver ...





Słońce zachodziło za masywem Gór Skalistych w oddali...


Colorado Convention Center ma nietuzinkową architekturę ...


Raniutko z hotelu tuż przed wyjazdem do klienta na długie zebrania

I już tuż przed odlotem z nowoczesnego pięknego lotniska ...

Komentarze

  1. No tak...w Ameryce to nawet misie kilka razy większe niż u nas. Wielki Świat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi ten misio to taki żart :^)) .. bardzo ciepło pozdrawiam Julio :^)

      Usuń
  2. Wow, nie wiedziałam, że Denver jest tak piękne!!!! Naprawdę zapiera dech:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak doprawdy może zachwycić i położeniem i klimatem i rozwojem
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Ja również jestem zdumiona. Wyobrażałam sobie inaczej. Pięknie. I otoczenie gór robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Denver potrafi zachwycić .. panorama Gór Skalistych śliczna
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Jakoś tak, nie wiem czemu, Denver kojarzyło mi się z westernami, starymi amerykańskimi filmami....
    A tu te wieżowce, nowoczesność i aż mi oczy wyszły na ekran :)
    Zapomniałam się, że to wszystko tak szybko się w USA rozrosło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak tam było do czasu .. westerny i poszukiwacze złota a dziś jest całkiem nowocześnie a przyroda nadal piękna
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Nie wiedzialam, ze Denver tak wysoko lezy, piekna relacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Kasia ,, tak jest położone na wysokim płaskowyżu .. taka tutejsza troszkę wersja Tybetów oczywiście w skromnych proporcjach .. pięknie położone i świetny klimat ..
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz