Opowieści dwóch mostów a nawet i trzech ...

Isaac Newton powiedział, że 'Budujemy za dużo murów a za mało mostów'. Myślę, że tak jak dla wielu i dla mnie mosty są fascynujące. Zawsze inne i z inną historią.

Te trzy mosty widziane od strony Brooklynu w Nowym Jorku są ikonami. Najstarszy z nich Brooklyn Bridge jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli w Stanach. Parę lat temu obchodził swoje 150 lecie ale nieopodal i Manhattan Bridge i dalej Williamsburg Bridge choć młodsze to i tak już ponad stuletnie.

W ten bardzo mroźny poranek wyglądały tak pięknie łącząc ....


chyba nie da rady przejść sobie ot tak mostem Brooklyn Bridge .. jak za każdym razem obejrzałem się :^)

a tu nieprzemijajacy widok, który zawsze kojarzę z 'Dawno temu w Ameryce' ..





przy takim niebie i moście Manhattan Bridge nie mogłem sobie odmówić .,... most i ja .. ja i most :^)

a w oddali Williamsburg Bridge ...





Komentarze

  1. Mosty te robią ogromne wrażenie, a co dopiero zobaczyć je na żywo i stanąć na nich. Marzy mi się już od bardzo dawna Nowy Jork... oby to pragnienie się kiedyś spełniło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo serdecznie Ci tego życzę Pamela .. myślę, że warto choć rzeczywistość jest na pewno inna od tej filmowej :^)
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia Piotrze. Podsycasz apetyt na wyprawę do USA. NYC (i New Orlean) to moje podróżnicze "amerykańskie" marzenia. Ogólnie ciagnie mnie na wschód świata, ale do NY kiedyś MUSZĘ pojechać. :-)
    Pozdrawiam ciepło ze Szwecji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Karolina . bardzo mi miło ... myślę, że NYC bardzo warto i NO też :^) ... NYC jest myślę esencją Stanów tak jak Hongkong jest Azji ... rzeczywistość jest często niefilmowa ...
      i ja też bardzo lubię podróżować na Daleki Wschód bo jest tam (jeszcze) nieco inaczej :^)
      zamierzam powrócić na wyprawę do Azji jak tylko będę mógł

      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Witaj Piotrze,
    Hm widzę zmiana image bloga ;)
    Piękne zdjęcia jak zawsze. Mosty są niczym łącznik, spajają dwa odległe końce, dlatego są ważnym elementym nie tylko budowli ale i życia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :^) .. .tak zdecydowałem się na zmiany chyba lubię ten sposób prezentacji pokazujący lepiej dawniejsze notki ..
      bardzo dziękuję za miłe słowa .. tak dokładnie z mostami jest no i wymagają troszkę odwagi i wysiłku aby je zbudować

      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  4. Nowa szata bloga- bardzo atrakcyjna:-) Piekne fotografie niezwyklych konstrukcji...Zawsze sie zastanawialam jak sie takie mosty budowalo od podstaw...? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję Ameli bardzo mi miło, że tu zaglądasz .. tak postanowiłem coś zmienić aby dawniejsze notki były nieco bardziej widoczne .. sprawia mi to przyjemność widzieć je w 'strumyku' notek bo przecież są jakąś ciągłością :^)
      mosty zawsze mnie fascynowały ..zawsze myślę jaka to odpowiedzialność ich projektantów i inżynierów tych co tak dawno już przecież odeszli a mosty nadal i łączą i zachwycają
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. Znaleźć się tam... Moje marzenie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie Ci tego życzę Agnieszko i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  6. Piotrze, blog wygląda pięknie! Poprzedni szablon nie zawsze wyświetlał mi się dobrze w Safari, ale oczywiście to mnie nie zraziło :) Kontent bronił się sam :) Ale i tak bardzo pozytywna zmiana :)

    Strasznie mi się podobają te zdjęcia z zimowego Nowego Jorku... kry na lodzie tworzą świetny klimat... ale ja też już z niecierpliwością wyglądam wiosny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Karolina .bardzo mi miło, że tu zaglądasz .. hihi to ci dopiero z Safari . wszystkie moje panie mają Mac ale ja jedyny Win z pracy :^) to nawet nie wiedziałem jak to się miało w Safari bo mam tylko Chrome tutaj

      NYC w zimie ma jakiś niezwykły urok dla mnie .. w lecie bywa tam piekarnikowo gorąco nawet dla kogoś z Austin .. może zajrzę tam i wiosenką .. .i Tobie życzę pięknych wiosennych dni pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  7. A ja tam lubię mury oglądać :D Ale mosty rzeczywiście mają coś w sobie. Chyba dlatego, że są takim lądem w miejscu, gdzie być go nie powinno. Cud ludzkich rąk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja tak myślę o tych mostach .. bardzo dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  8. Uwielbiam mosty - malutkie, małe, duże i te ogromną. Zawsze podziwiałam most łączący Fyn I Sjaelland w Danii - piękny prawie 20km odcinek przez cieśninę Stor Belt. Nie miałam okazji nigdy pojechać mostem łączącym Danię ze Szwecją, ale może kiedyś się jeszcze uda. Pozdrawiam Piotrze, jak zwykle piękne foty! Uwielbiam te twoje spacery po amerykańskich miastach!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz