Szukając wiosenki w SoHo

Raniutko wyszedłem z mojego skromnego pokoju na ulice SoHo - dzielnicy na Manhattanie, której architektura bardzo mi się podoba. SoHo czyli South of Houston na południe od ulicy Houston ma tak wiele budynków w stylu 'cast-iron' z drugiej połowy 19 wieku. Mają duże okna i ozdobne metalowe fasady, które dodają im lekkości.

To tu w SoHo pozostało ich najwięcej na świecie bo około 250. Są w różnych kolorach. Niektóre dostojne i pięknie odnowione mieszczą w sobie luksowowe sklepy a niektóre nieco w cieniu i nieco zapomnianie i zaniedbane w bocznych ulicach. Bardzo lubię na nie patrzeć.

I tak chodząc przez godzinkę raniutko przy mrozie i błękitnym niebie po SoHo Cast Iron Historic District znalazłem wiosenkę :^) .. a raczej jej ulicę Spring Street.


A troszkę wcześniej to był mój widok z okna tuż po przebudzeniu się ....nieopodal wieży One World Trade Center





Troszkę dalej już na wschód od Broadway SoHo powoli zamienia się w dzielnicę chińską a tam można spotkać Grand Hotel i to raczej nie taki jak w Grand Budapest Hotel :^)

A potem wracając na północ w kierunku stacji kolejowej Penn Station .. szedłem przez Greenwich Village i park Washington Square Park

dotarłem na moją randkę z Idą ....

..Ida już z Oscarem ale nadal z walizeczką .. a tym razem i ja z walizeczką .. i tak sobie byliśmy przez chwilkę po polsku choć wiele tysięcy kilometrów od Polski

Komentarze

  1. Aż mi się zakręciło w głowie od wysokich budynków i mnóstwa schodów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak te schodki ewakuacyjne na zewnątrz są dosyć unikatowe .. lubię je
      pozdrawiam bardzo ciepło Julio :^)

      Usuń
  2. Piękne te fasady, czasem brakuje mi tego. Cóż, jako miejska bestia uwielbiam takie właśnie miasta, ale rankiem gdy tłumy nie przytłaczają, to może nie aż taka bestia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za odwiedziny Droga Migafko .. i ja też lubię miasta i ich zmienną architekturę najbardziej o porankach
      choć bez wątpienia uwielbiam przyrodę jestem na wskroś człowiekiem miejskim lubię rytm miast
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  3. Lubię takie klimaty :) Fajne ujęcia. Pozdrawiam cieplutko, prawie wiosennie z Krakowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och jak bardzo zazdroszczę Ci Krakowa Kasia!... będe prawie dokładnie za miesiąc temu tuż po Wielkanocy
      bardzo ciepło pozdrawiam :^)

      Usuń
  4. Jakie wielkie miasto! Sztokholm przy Soho, to maleńka mieścina portowa.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak .. nie chyba nie aż tak ... Wiele europejskich miast ma centra historyczne i inną zabudowę, która raczej nie konkuruje z natłokiem wieżowców .. lubię i NYC ale lubię też europejskie stolice
      pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń
  5. ojej, ulica wiosny! i widzę, że wiosna zawitała na Manhattanie :)
    zaciekawił mnie The Little Lebowski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak sprawa kultowa z filmu Big Lebowski :^) ... pozdrawiam bardzo ciepło Bina :^)

      Usuń
  6. Pięknie! To miasto ma tyle energii, że czuć ją nawet na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak dokładnie jest podoba mi się choć na pewno nie jest sterylne :^)
      bardzo dziękuje za miłe słowa i pozdrawiam bardzo ciepło :^)

      Usuń

Prześlij komentarz